Jak rekrutować pracowników z pokolenia Y i Z?

Na rynek pracy wchodzi generacja, dla której świat realny i wirtualny to ta sama rzeczywistość – generacja Z. Czego oczekują od pracodawcy, jak należy rekrutować takich pracowników, jak budować ich lojalność wobec firmy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak rekrutować pracowników z pokolenia Y i Z?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

4 gru 2015 13:14


Dla pracowników z pokolenia Y i Z praca jest istotna, ale nie najważniejsza. Podchodzą do niej zadaniowo, ważny jest dla nich work-life balance. Znają się na najnowszych technologiach i wykorzystują je w każdej dziedzinie życia. Są elastyczni, znają języki i nie mają kompleksów – mogą pracować w każdym miejscu na Ziemi.

Dodatkowo, dla osób z generacji Z głównym źródłem wiedzy jest internet, dlatego też nie wiedza, ale szybkość wyszukiwania informacji oraz kreatywne podejście do nich jest - w ich ocenie - podstawowym atrybutem pracownika na rynku pracy.

– Średnia wieku w naszym centrum to 29 lat, w SBO Kraków pracują głównie przedstawiciele pokolenia Y, coraz więcej rekrutujemy też „zetek”. Do pracy u nas skłania ich możliwość kariery na międzynarodową skalę oraz wykonywanie codziennych obowiązków w multikulturowym środowisku – pracujemy w 17 językach. Dzisiejsi 20- i 30-latkowie chcą się rozwijać, ale nie kosztem życia prywatnego – wyjaśnia Katarzyna Cyran, specjalistka ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków.

Work-life balance

Przedstawiciele generacji Y i Z poszukują takich rozwiązań na rynku pracy, które zapewnią im zachowanie równowagi, przynosząc jednocześnie satysfakcję z wykonywanych zadań. Nie chcą w pracy spędzać zbyt wielu godzin, a na pewno nie chcą ich tracić na dojazdy do miejsca zatrudnienia.

Poszukując pracy, biorą pod uwagę, ile czasu zajmie im dojazd do niej. Aby znaleźć się na mapie i tym samym ułatwić potencjalnym pracownikom wyszukanie ich oferty pracy, pracodawcy powinni w ogłoszeniu o pracę podawać dokładny adres miejsca pracy.

Przyjazna rekrutacja

Jak wynika z raportu „Candidate Experience” eRecruiter, pokolenie Y dość surowo ocenia firmy pod względem tego czy troszczą się o potencjalnego pracownika w procesie rekrutacji - ponad 50 proc. badanych uważa, że firmy nie dbają o relacje z osobami starającymi się o pracę.

W odpowiedzi na te oczekiwania została powołana Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Jej celem jest promowanie dobrych praktyk w  rekrutacji i  tworzenie standardów w  tym obszarze, z uwzględnieniem dbałości o  relację z  kandydatami i troską o ich wrażenia z  procesu rekrutacji.

Koalicja wypracowała Kodeks Dobrych Praktyk – w którym ujęto 9 podstawowych zasad przyjaznej rekrutacji, takich jak np. szacunek dla kandydata, udzielanie informacji zwrotnej czy jasno sformułowane ogłoszenie o pracę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

mikołaj 2015-12-05 17:12:10

Słyszy się dużo narzekań na pokolenie Y, że roszczeniowe, że nieprzystosowane. Mam okazje zajmować się rekrutacją do Impelu i wcale nie podoba mi się taka generalizacja. Jak wszędzie są różni ludzie, ale do naszej firmy przyjmujemy mocno zmotywowanych, tych, którym chce się chcieć.