Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy według specjalistów IT?

Ambitni, mocno nastawieni na rozwój, szukający wyzwań i ciekawych projektów, które mogą realizować z dużą samodzielnością – taki obraz specjalistów IT wyłania się z badania MonsterPolska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy według specjalistów IT?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

14 lip 2016 11:47


Z badania MonsterPolska wynika, że kandydaci chcieliby wiedzieć nie tylko, jakiego rodzaju projektu dotyczy rekrutacja czy w jakiej technologii jest on prowadzony, ale również uzyskać informacje, które pozwolą im oszacować, czy jest on odpowiednio interesujący i znaczący z punktu widzenia rozwoju ich kariery.

Treść ogłoszenia powinna im również pozwolić ocenić, czy ich kompetencje są wystarczające. Tymczasem okazuje się, że często jest z tym problem.

- Czytając ofertę pracy czasami tak naprawdę nie wiesz, czego od ciebie oczekują – zauważają rozmówcy Monstera.

Krótko, treściwie i przyjaźnie

Jak formułować ogłoszenie? Po pierwsze informacje mają być podane w przystępny sposób. To znaczy krótko i treściwie, najlepiej z punktach. Bez rozwlekłych opisów, za to logicznie usystematyzowane.

Wśród przykładowych ogłoszeń, które Monster pokazał badanym, najbardziej podobały się te, których struktura podzielona była na sekcje dotyczące: projektu (opis i wymagane kompetencje), roli pracownika w firmie (zadania i decyzyjność), życia w pracy (zespół, międzynarodowość, różnorodność) oraz benefitów.

Nie jest dobrze widziana ani zbyt formalna, ale i zbyt nieformalna komunikacja. Styl ogłoszenia powinien być przede wszystkim przyjazny. - Naprawdę doceniam to, że napisali, że nie muszę wiedzieć wszystkiego, ale muszę chcieć się uczyć. To ważne - mówi jeden z rozmówców serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

Atmosfera w pracy

Pracownikom IT nie jest również wszystko jedno z kim będą pracować. Dlatego już z ogłoszenia chcieliby się dowiedzieć, jacy ludzie pracują w firmie, a także co mówią o projekcie, na który prowadzona jest rekrutacja.

- Ogłoszenie rekrutacyjne ma oczywiście swoje ograniczenia i nie uda się zawrzeć w nim wszystkiego, ale mile widziane byłoby na przykład zdjęcie zespołu. A pozostałe dane – rekomendacje czy sylwetki pracowników, można umieścić na profilu pracy w serwisie rekrutacyjnym czy w zakładce kariery na stronie internetowej – radzi ekspert MonsterPolska.pl.

Podczas badania jako istotna wymieniana była również kwestia międzynarodowego charakteru pracy (wyjazdy, międzynarodowy zespół itd.), różnorodności powierzonych zadań czy elastycznego czasu pracy. Dlatego te aspekty warto podkreślać w ogłoszeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.