Jak internet wpłynął na poszukiwanie pracy

Do niedawna kandydaci polegali przede wszystkim na prasowych ogłoszeniach i własnej sieci kontaktów. Internet sprawił, że szukanie pracy stało się znacznie prostsze, szybsze i bardziej obiecujące.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak internet wpłynął na poszukiwanie pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

11 gru 2015 11:59


W ciągu ostatnich dwóch dekad internet zrewolucjonizował wiele obszarów. Nie tylko wpłynął na przyspieszenie procesu globalizacji, ale także niesamowicie usprawnił naszą codzienną komunikację, która nie podlega już ograniczeniom czasowym czy geograficznym.

W efekcie tych zmian inaczej dziś pracujemy, pozyskujemy informacje i dzielimy się wiedzą. Ta zmiana wpłynęła na wiele obszarów biznesu i codziennego życia, w tym na sposób poszukiwania pracy. W dzisiejszych czasach proces szukania pracy jest łatwiejszy, szybszy i nieporównywalnie efektywniejszy niż kiedyś.

Jeszcze kilkanaście lat temu kandydaci szukający zatrudnienia z niecierpliwością czekali na kolejne wydania papierowych dzienników z ogłoszeniami pracy lub wypełniali formularze w biurach agencji zatrudnienia czy urzędach pracy.

Dziś możemy przeglądać oferty każdego dnia i o każdej porze, wystarczy włączyć komputer i wejść na specjalistyczne serwisy. Dobrym źródłem informacji o wakatach są: portale ogłoszeniowe, lokalne i ogólnokrajowe serwisy oraz multiwyszukiwarki, które agregują oferty pracy z różnych stron internetowych.

Internet oferuje dostęp do ogłoszeń z różnych sektorów, na wszystkich szczeblach stanowisk i o różnych poziomach wynagrodzeń. Większość portali umożliwia zapisanie interesujących nas parametrów wyszukiwania oraz zamówienie powiadomień o ofertach pracy zgodnych z określonym przez nas profilem.

Warto pamiętać także o serwisach i forach tematycznych przeznaczonych dla poszczególnych grup zawodowych, np. dla pracowników IT, czy przedstawicieli handlowych.

Łatwiej znaleźć ogłoszenia

Innym sposobem usprawniającym poszukiwanie zatrudnienia jest przeglądanie stron internetowych interesujących nas pracodawców. Większość z nich posiada zakładkę „kariera”, która umożliwia zapoznanie się z bieżącymi ofertami pracy i przesłanie swojego cv lub zarejestrowanie w bazie kandydatów.

– Warto poświęcić czas na znalezienie firm z interesującego nas obszaru zawodowego. Obecnie większość firm na swoich stronach internetowych informuje o aktualnych ofertach pracy, bieżących procesach rekrutacyjnych, programach stażowych czy menedżerskich. Do wyszukiwania firm po branży, sprzedawanych produktach czy regionie można skorzystać z portali takich jak: teleadreson.pl panoramafirm.pl – komentuje Anna Długosz-Enkhtuya, specjalista ds. HR z LeasingTeam.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.