Jak efektywnie i długofalowo budować komunikację z kandydatami bazującą na materiałach wideo?

Coraz częściej pracodawcy wykorzystują w swoich działaniach rekrutacyjnych różne nowoczesne formy komunikacji marketingowej i PR-owej. Jedną z nich jest wideo.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jak efektywnie i długofalowo budować komunikację z kandydatami bazującą na materiałach wideo?

PODZIEL SIĘ


Autor: Przemysław Broniszewski

10 gru 2015 13:21


Kandydaci są niemalże zalewani ofertami pracy. W wielu sektorach, takich jak IT, czy centra usług wspólnych, mamy do czynienia z rynkiem kandydata. Skutkuje to koniecznością bardzo precyzyjnego dotarcia do kandydata z przekazem informacyjnym, zaciekawienia i zachęcenia go do złożenia aplikacji. Praktycznie nie jest możliwe wyróżnienie się poprzez chociażby stworzenie atrakcyjnego ogłoszenia rekrutacyjnego, które przyciąga odbiorców jedynie dobrym zdjęciem lub grafiką.

Komunikacja za pomocą wideo

Kluczowym działaniem, umożliwiającym dotarcie do kandydatów, może być zastosowanie form, do których kandydaci są przyzwyczajeni i które są dla nich naturalnym kanałem pozyskiwania informacji. Tworzenie wysokiej jakości materiałów wideo może być jednym z kluczowych wyróżników komunikacyjnych.

Dostępność technologii, łatwość tworzenia i obróbki materiałów wideo powoduje, że w sieci coraz częściej obraz wideo wygrywa z materiałem tekstowym. Zdecydowanie łatwiej jest przekazać najważniejsze treści dotyczące oferty pracodawcy, w ramach trzydziestosekundowego materiału wideo, niż obszernego artykułu, publikowanego w zakładce kariera.

Najważniejsze: określenie celów rekrutacyjnych i biznesowych

Jestem zdania, że podstawową, najistotniejszą kwestią, jeżeli zostanie już podjęta decyzja o tworzeniu materiałów wideo, jest określenie konkretnych celów biznesowych i grupy docelowej. Bardzo częstym problemem przy tworzeniu scenariusza i założeń jest chęć realizacji wielu celów, w ramach jednego materiału.

Jeżeli chcemy, żeby film jednocześnie zachęcał do pracy w organizacji, prezentował produkty i zakres działalności firmy i jeszcze do tego był kierowany do inwestorów, to prawdopodobnie powstanie z tego bardzo chaotyczny materiał. Z pewnością nie dotrzemy z nim do osób, na których nam zależy, ani też nie przekażemy najistotniejszych komunikatów.

Przygotowując się do pracy nad założeniami i scenariuszem warto zdefiniować następujące obszary: do jakiej konkretnie grupy kandydatów kierujemy materiał, jakie są najważniejsze treści do przekazania i jaki rezultat chcemy uzyskać – dzięki temu osoby pracujące nad realizacją będą mogły dopasować technologię i format do stworzonych założeń.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA