Iwona Frączkowska: Pracodawcy i przyszli pracownicy mijają się z braku neutralnej platformy komunikacji

0 0
Iwona Frączkowska: Pracodawcy i przyszli pracownicy mijają się z braku neutralnej platformy komunikacji
– Panuje mylne przekonanie, że pracy po prostu nie ma, więc nie warto o nią zabiegać – mówi Iwona Frączkowska. Fot. Mat.pras.

– System funkcjonowania urzędów pracy, biur karier oraz agencji pracy nie jest efektywny. Opiera się na ogłoszeniach, a te nie zawsze są czytane, skutkiem czego aktywność pracodawców nie przynosi oczekiwanych rezultatów – uważa Iwona Frączkowska, dyrektor ds. personalnych w FBSerwis.

Panuje przekonanie, że latem najłatwiej zdobyć pracę tymczasową. Na stałe zatrudnienie nikt wtedy nie liczy.

Iwona Frączkowska, dyrektor ds. personalnych w FBSerwis: Uważam, że to mylne podejście. Rzeczywiście, w lecie pojawia się zwiększony popyt na pracowników sezonowych, na przykład w rolnictwie, sadownictwie czy gastronomii. Jednak wiele firm, w tym nasza, rozwija się stale i stale rekrutuje kandydatów. Z doświadczenia wiem, że popyt na wysoko wykwalifikowanych pracowników jest odporny na sezonowość i trwa przez cały rok, nie wyłączając wakacji.

Może barierą są modele współpracy? Według szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, bezrobocie stale maleje.

Tak, statystyki pokazują, że stopa bezrobocia rejestrowanego jest niższa w porównaniu z zeszłym rokiem. Myślę, że mamy już do czynienia z bezrobociem, które w wielu regionach Polski istnieje jedynie „na papierze”. W praktyce wykwalifikowanych pracowników jest mniej niż mogłoby się wydawać.

Firmy w Polsce mają coraz większe trudności w odnajdywaniu specjalistów. Na przykład w FBSerwis, stabilnej firmie działającej na rynku usługowym, oferujemy umowę o pracę, opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie i godne wynagrodzenie. Dużo uwagi poświęcamy również podnoszeniu kwalifikacji i zapewniamy szereg darmowych szkoleń.

Mimo tego często na rynku pracy odczuwamy niedosyt. Są regiony, gdzie długo szukamy właściwych kandydatów. Można odnieść wrażenie, że rynek nie dopasowuje narzędzi kształcenia do realnych potrzeb pracodawców.

Czy pani zdaniem mamy już do czynienia z rynkiem pracownika, a nie rynkiem pracodawcy?

W wielu regionach zdecydowanie tak jest. Trudno wskazać jedną przyczynę. Sądzę, że jest to wypadkowa dość małej mobilności potencjalnych kandydatów oraz mylnego przekonania, że pracy po prostu nie ma, więc nie warto o nią zabiegać. Innym wyzwaniem jest brak umiejętności przedstawienia atutów przyszłemu pracodawcy.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (2)

  • 7. Likwidacja powiatowych urzędów pracy przekazanie rynku „bezrobotnych” prywatnym firmom i zrzeszeniom pracodawców ( kwoty wyłącznie za znalezienie pracy)
  • Komunikacja z pracownikami jest clue powodzenia całego biznesu. U nas był od dawna problem z tym, aby się porozumieć. Wzięliśmy udział w warsztatach organizowanych przez Kontrakt OSH. Tam też w ręce wpadła mi książka Roberta Zycha "Lider Sprzedaży", która w prosty sposób przynosi odpowiedzi na pytania dotyczące tego, jak ogarnąć team sprzedażowy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.