IT, praca: Jak rekrutować specjalistów IT? Czas na ambient i grywalizację

• 70 proc. specjalistów IT nie szuka aktywnie pracy.
• Liczba ofert pracy dla specjalistów z branży stale rośnie.
• W najbliższych kwartałach specjalistów IT na pięć przedsiębiorstw, cztery będą zatrudniać.
• Tym samym firmy odchodzą od tradycyjnych metod rekrutacyjnych.
• Teraz wykorzystuje się do tego grywalizację i ambient.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

IT, praca: Jak rekrutować specjalistów IT? Czas na ambient i grywalizację

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

17 sie 2016 15:43


Jak wynika z ubiegłorocznego badania Computerworld, przeprowadzonego na grupie ponad 700 respondentów, 70 proc. specjalistów IT nie szuka aktywnie pracy. Dane firmy doradztwa personalnego Experis pokazują, że jeszcze w 2013 r. tylko jeden na pięciu pracowników z branży IT posiadał konto w serwisie zawodowym. Nawiązanie kontaktu z tą grupą kandydatów jest obecnie jednym z największych wyzwań dla rekruterów.

Tym bardziej, że według najnowszego raportu Antal International, specjalistów IT w najbliższych kwartałach będą zatrudniały cztery na pięć przedsiębiorstw. Dlatego organizacje odchodzą od tradycyjnych metod rekrutacyjnych. Starają się też dotrzeć nie tylko do samych kandydatów, ale również ich bezpośredniego otoczenia – rodziny czy znajomych.

Czytaj też: Jak przyciągnąć informatyka?

Według portalu Pracuj.pl liczba ofert dla specjalistów IT stale rośnie. W 2015 r. opublikowano tam 64 778 takich ogłoszeń, co nie tylko stanowi 14,9 proc. wszystkich ofert, ale także oznacza wzrost o ponad 15 proc. w stosunku do roku 2014. Prognozy rozwoju rynku pracy nie wskazują aby zapotrzebowanie na pracowników z tej branży miało w najbliższym czasie zmaleć. Z szacunków Komisji Europejskiej wynika, że do 2020 r. w całej Unii Europejskiej deficyt specjalistów IT sięgnie 800 tys.

Czytaj też:Ile zarabia programista?

– W branży IT, w aspekcie zapotrzebowania na kadry można mówić o rynku pracownika. W takiej sytuacji, firmy stosują kilka zabiegów zwiększających ich konkurencyjność, do których początkowo należą wysokość zarobków i inne zachęty mające wymiar materialny. Jednak w długotrwałej perspektywie to nie wystarcza. Konieczne jest stworzenie wiarygodnej marki pracodawcy, zapewnienie możliwości rozwoju i awansu, a także umiejętność budowania i utrzymywania dobrej atmosfery oraz zaufania pracowników do kadry kierowniczej – opowiada prof. dr hab. Inż. Piotr Szczepaniak, prorektor Politechniki Łódzkiej ds. Rozwoju Uczelni, przewodniczący rady ICT Polska Centralna Klaster.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.