Istotna jest proporcja jakości pracy do jej ceny

Inwestorzy docenili zasoby ludzkie Śląska. - To największy atut regionu. Jednak, aby utrzymać tę atrakcyjność, istotna jest proporcja jakości pracy do jej ceny - uważa Piotr Wojaczek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Istotna jest proporcja jakości pracy do jej ceny

PODZIEL SIĘ


Autor: PropertyNews.pl

Property News

3 gru 2013 10:40


Zatrudnienie w sektorze outsourcingu w Polsce rośnie w tempie 20 proc. rocznie. Tymczasem w Katowicach w ostatnim roku nastąpił wzrost aż o 30 proc. - Jest szansa, że taki trend utrzyma się w kolejnych latach - wyjaśnia Marcin Nowak, dyrektor zarządzający centrum operacyjnym, Capgemini Polska i dodaje, iż Śląsk to jedyny region w Polsce, w którym na szeroką skalę mamy rozwinięte trzy branże generujące największe zapotrzebowanie na pracowników: górnictwo, automotive i outsourcing.

Czytaj też: Lekarstwo na konkurencję w walce o inwestorów BPO

Choć inwestorzy doceniają pozytywny klimat inwestycyjny, jaki panuje w mieście oraz otwartość władz na potrzeby biznesu, podkreślają, iż jedną z największych bolączek Katowic i regionu jest stereotypowe postrzeganie miasta jako ośrodka zdominowanego przez ciężki przemysł oraz jakość życia - m.in. brak lub wąski zakres oferty kulturalnej i rozrywkowej, a także niedostateczna liczba międzynarodowych szkół i przedszkoli - tak istotnych z punktu widzenia ekspatów. W tym zakresie miasto przegrywało do tej pory chociażby z Krakowem czy Wrocławiem.

- Zrobiliśmy wielki postęp, ale Katowice wciąż odstają od tradycyjnie wybieranych miasta takich jak Kraków czy Wrocław - zaznacza Piotr Wojaczek. W ocenie prezesa KSSE, dzięki realizowanym inwestycjom, problem ten już za trzy lata powinien zniknąć.

Zdaniem Michała Goliego, prezesa zarządu GC Investment, aby Śląsk stał się atrakcyjny, musi zaoferować szerszą ofertę spędzania wolnego czasu. Taką szansą daje nowa perspektywa funduszy unijnych.

Piotr Uszok, prezydent Katowic, przyznaje, że największą bolączką Katowic jest wizerunek, z którym miasto walczy m.in. za pomocą otwierania się na potrzeby inwestorów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA