Innowacje w outsourcingu procesów rekrutacyjnych

Firmom coraz ciężej jest pozyskiwać odpowiednich pracowników, dlatego wiele z nich decyduje się na korzystanie z doświadczenia dostawców Recruitment Process Outsourcing (RPO), czyli outsourcingu procesów rekrutacyjnych. Według aktualnych prognoz tempo rozwoju globalnego rynku RPO w 2013 r. wyniesie 12-17 proc.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Innowacje w outsourcingu procesów rekrutacyjnych

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

2 gru 2013 11:45


- Zależności pomiędzy pracodawcami a dostawcami RPO będą się zmieniać: ci pierwsi będą potrzebować nowych usług, a ci drudzy będą dokładać wszelkich starań, aby zapewniać je klientom i jeszcze bardziej usprawniać procesy pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników - komentuje Magdalena Kalitan-Adamek, RPO Solutions Architect w ManpowerGroup Solutions.

- Już dziś można zaobserwować wiele zmian w tym zakresie, jednak ewolucja w kierunku RPO w nadchodzących latach będzie jedynie nabierać tempa. Wobec tego wyzwaniem dla firm jest dziś znalezienie dostawcy, który nie tylko zapewni odpowiedni dopływ talentów, ale także będzie w stanie, za pomocą innowacyjnych rozwiązań, dostosować się do zmiennych i coraz bardziej skomplikowanych potrzeb rekrutacyjnych - dodaje.

Jak wynika z publikacji ManpowerGroup „Outsourcing Procesów Rekrutacyjnych. Jaki powinien być dostawca RPO?", w dzisiejszej rzeczywistości biznesowej - kiedy niedobór talentów w skali globalnej wzrasta - najlepsi dostawcy usług RPO muszą się sprawdzać w trzech obszarach: wykorzystania Big Data, mikrotargetingu talentów i funkcji laboratorium dla procesów rekrutacyjnych klienta.

Big Data i RPO

Najlepsi pracodawcy wiedzą, jak korzystać z ogromnych zasobów danych cyfrowych (np. z portali społecznościowych czy urządzeń mobilnych) i zbierać informacje, aby zidentyfikować, przyciągnąć, zatrudnić i zatrzymać talenty. Odpowiedni dostawca RPO musi dysponować możliwością wykorzystania Big Data na wszystkich etapach procesów rekrutacyjnych.

W dzisiejszych czasach, gdy ewidentny jest niedobór wykwalifikowanych pracowników, a standardowe techniki i strategie rekrutacji są coraz mniej skuteczne, dostawca usług RPO powinien efektywnie analizować Big Data w celu określenia najlepszych rynków do pozyskania talentów. Kluczowym aspektem jest także zrozumienie potrzeb dostępnych kandydatów i opracowanie sposobów, aby ich przyciągnąć.

Mikrotargeting talentów

Kiedyś proces pozyskiwania pracowników ograniczał się do publikacji ogłoszeń i oczekiwania, aż kandydat się zgłosi. Dziś jednak dostawcy usług RPO rozumieją, że dostarczanie klientom pożądanych pracowników wymaga proaktywnego podejścia. Tylko w ten sposób można dotrzeć do najlepszych ludzi, których umiejętności i doświadczenie pozwolą firmom osiągnąć sukces.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA