Ile trzeba zapłacić menedżerowi, żeby zmienił pracę?

• Jedynie 6 na 100 pracowników powie zdecydowane „nie”, gdy zadzwoni do nich rekruter.
• Jednak aż 64 proc. specjalistów i menedżerów uważa, że to praca powinna znaleźć ich, a nie odwrotnie – wynika z badania "Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy" firmy rekrutacyjnej Antal.
• Co powinna zawierać oferta pracy, aby skusić menedżera do zmiany pracodawcy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile trzeba zapłacić menedżerowi, żeby zmienił pracę?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

11 sty 2017 7:00


Jak wynika z badania Antal, 30 proc. specjalistów i menedżerów aktywnie dąży do zmiany pracy
(m.in. przeglądając i odpowiadając na ogłoszenia rekrutacyjne). Najczęściej jest to menedżer z obszaru administracji, marketingu i prawa.

Źródło: Antal Źródło: Antal

64 proc. nie prowadzi aktywnych poszukiwań, ale także nie ignoruje propozycji zawodowych, które trafiają do nich poprzez headhunterów, znajomych lub portale networkingowe, jak GoldenLine lub LinkedIn.

Źródło: Antal Źródło: Antal

Jedynie 6 proc. specjalistów i menedżerów deklaruje, że zupełnie nie są zainteresowani zmianą pracy i ignorują wszelkie zaproszenia do rozmów na ten temat (w ubiegłej edycji badania odsetek takich osób wynosił 22 proc.).

Źródło: Antal Źródło: Antal

- Pracownicy chcą wiedzieć, co dzieje się na rynku. Nie zawsze oznacza to gotowość do podjęcia rozmów bezpośrednio z potencjalnym pracodawcą – tłumaczy Agnieszka Pastuła, menedżer Antal HR & Legal.

- Bardzo często celem pracownika jest rozpoznanie oferty rynku i zdobycie informacji, które można przekuć w argumenty podczas negocjowania podwyżki lub awansu w obecnej firmie – wyjaśnia ekspertka.

Jak zdobyć menedżera?

Chcąc pozyskać specjalistę lub menedżera, polscy pracodawcy muszą w obecnych warunkach gospodarczych spełnić szereg oczekiwań. Pracownicy oczekują, że godna uwagi oferta pracy będzie propozycją zakładającą wyższe od dotychczasowego wynagrodzenie (konieczny element dla 73 proc. badanych), umowę o pracę (56 proc.) i możliwość realizacji obowiązków w elastycznym systemie godzinowym (38 proc.).

Ponadto firma, która wyjdzie z propozycją, musi cieszyć się dobrą marką pracodawcy (element istotny dla 56 proc. specjalistów i menedżerów).

Kasa najważniejszą składową dobrej oferty

- Wynagrodzenie jest wspólnym mianownikiem oczekiwanej oferty pracy, bez względu na stanowisko czy branżę. Ze świecą można szukać kandydatów, którzy, zmieniając pracę, chcieliby zarabiać mniej – komentuje Sebastian Sala, menedżer Antal Banking & Insurance.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA