Idealna oferta pracy. Co powinno znaleźć się w ogłoszeniu?

• Dokładny zakres obowiązków i wysokość pensji to najważniejsze informacje, które chcieliby znaleźć w ogłoszeniu o pracę potencjalni kandydaci.
• Najbardziej zniechęcająco działa na nich brak informacji o tym, kto jest pracodawcą.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Idealna oferta pracy. Co powinno znaleźć się w ogłoszeniu?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

12 paź 2016 10:05


78 proc. badanych przez serwis z ofertami pracy MonsterPolska.pl w ogłoszeniu chciałoby znaleźć przede wszystkim zakres obowiązków, a 71 proc. wysokość pensji. To podstawowe dane świadczą o zwykłym pragmatyzmie – chcemy wiedzieć co mielibyśmy robić i za ile.

O ile z tym pierwszym zazwyczaj nie ma problemu, o tyle podawanie w ogłoszeniu wysokości oferowanej pensji jest rzadkością. A tymczasem z doświadczeń rekruterów MonsterPolska.pl wynika, że podanie w ofercie widełek płacowych powoduje wzrost liczby otrzymanych aplikacji.

Czytaj też: Zarobki: Podczas rekrutacji to wciąż temat tabu

Na kolejnym miejscu znalazły się równie praktyczne informacje: lokalizacja biura i zapewniane narzędzia pracy, na których koncentruje się 44 proc. kandydatów. I znowu nie ma w tym nic dziwnego, że osoby zainteresowane pracą w danej firmie, chciałyby wiedzieć m.in. ile czasu będą musiały poświęcić na dojazd do niej. Takie detale mają duży wpływ na codzienność pracownika, dlatego jeżeli biuro mieści się przy stacji metra, firma oferuje samochód służbowy albo rozwinęła efektywny system wspólnych dojazdów do pracy, to są to pozytywy, o których warto napisać w ogłoszeniu.

Rozwój ważniejszy niż benefity

A co z benefitami pracowniczymi, którymi tak chętnie chwalą się w ogłoszeniach pracodawcy? Wiedza o nich jest istotna dla zaledwie 15 proc. potencjalnych pracowników – wynika z badania MonsterPolska.pl. Ważniejsze okazują się informacje o perspektywach awansu i rozwoju kariery (wskazało na nie 37 proc. badanych) oraz kulturze firmy i panującej w niej atmosferze (19 proc.).

Czytaj też: 20 najbardziej absurdalnych ofert pracy 2016

I chociaż w większości ogłoszeń są zawarte sformułowania typu „zgrany zespół”, „przyjazna atmosfera” czy „możliwości rozwoju”, to dla kandydata mogą one brzmieć bardzo ogólnikowo. Dlatego warto wyróżnić się jakimś konkretem, który powie mu coś więcej.

Najmniej istotne okazują się być dane potwierdzające wizerunek i prestiż firmy. W ogłoszeniu oczekuje ich jedynie 3,5 proc. badanych. W czasie nasilonych działań employer brandingowych taki wynik może wydawać się dosyć zaskakujący.

- Kandydaci po prostu nie chcą czytać „laurek”, które wystawia sobie firma. Daleko ważniejsze dla nich jest to, jakie relacje w niej panują oraz czy potencjalny pracodawca zadba o rozwój ich kariery. To jest wiedza, która powinna wynikać z ogłoszenia. Natomiast informacje o nagrodach czy wynikach sprzedaży można zawsze odnaleźć na stronie internetowej - komentuje Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający MonsterPolska.pl.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA