GoldenLine, LinkedIn i Facebook pomagają znaleźć pracę

Posiadanie profilu zawodowego w rekrutacyjnych mediach społecznościowych potrafi skrócić drogę kandydata do pracodawcy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

GoldenLine, LinkedIn i Facebook pomagają znaleźć pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

16 cze 2015 15:10


40 proc. osób poszukujących pracy przyznaje, że korzysta w tym celu z mediów społecznościowych.

Ożywienie na rynku pracy i rozwijający się w coraz większej ilości branż rynek kandydata sprawiają, że pracodawcy muszą być otwarci na nowe kanały komunikacji z potencjalnymi pracownikami. Poszukujący nowych ofert pracy oczekują szybkiego, bezpośredniego kontaktu, łatwego dostępu do informacji o firmie, ale jednocześnie sami powinni dbać o swój wizerunek profesjonalisty w sieci.

O tym, jakich serwisów w mediach społecznościowych używają do poszukiwania pracy oraz w jaki sposób z nich korzystają wypowiadali się respondenci tegorocznej edycji badania Randstad Award.

Facebook najpopularniejszy

Najczęściej wymienianym przez badanych serwisem – wskazanym aż przez 2/3 badanych jest Facebook. Co ciekawe specjalistyczne serwisy o charakterze biznesowym były wskazywane zdecydowanie rzadziej - 1/4 zadeklarowała korzystanie z GoldenLine, a LinkedIn wymieniło 17% badanych.

Czytaj też: Facebook zrujnował już niejedną karierę

Tymczasem, jak zauważa Beata Romanowska, starszy konsultant firmy doradztwa personalnego Randstad posiadanie profilu zawodowego w rekrutacyjnych mediach społecznościowych potrafi zasadniczo skrócić drogę kandydata do pracodawcy.

- Dlatego warto korzystać z biznesowych portali społecznościowych adresowanych do profesjonalistów. Istotne jest, aby osoby otwarte na zmianę pracy w prezentowały swoje pełne profile zawodowe, chwaliły się sukcesami, czy zdobytymi referencjami. Te informacje zwiększają szansę otrzymania ciekawej propozycji pracy. – radzi ekspertka.

W jaki sposób korzystamy z mediów społecznościowych?

Jak pokazuje raport Randstad Award, uczestnicy badania w Polsce wykorzystują media społecznościowe do poszukiwaniu pracy na kilka sposobów.

Dla blisko 3/4 badanych najważniejszy jest bezpośredni kontakt z pracodawcą. Media społecznościowe to ich „naturalne środowisko”, w którym są niemal cały czas aktywni, traktują je, jako szybszą i wygodniejszą alternatywę dla telefonu, czy wysyłania wiadomości e-mailowych. 2/3 badanych poszukuje informacji o potencjalnych pracodawcach na ich firmowych profilach, w szczególności dotyczących ścieżek kariery, etapów procesów rekrutacyjnych, a często także samych ofert pracy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.