Gdy znajdziemy dobrego specjalistę, co musimy zrobić by zatrzymać go w firmie?

Jak wynika z badań połowa nowych pracowników odchodzi w ciągu pierwszych czterech miesięcy. Dotyczy to również menedżerów. Z drugiej strony jeden na trzech pracodawców ma problemy ze znalezieniem kandydata o odpowiednich kwalifikacjach. Czy istnieje sposób, aby zatrzymać dobrego specjalistę w firmie?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Gdy znajdziemy dobrego specjalistę, co musimy zrobić by zatrzymać go w firmie?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

10 mar 2014 13:35


Pierwsze dni w nowej firmie to duże wyzwanie dla nowych pracowników i ich pracodawców. Ci pierwsi muszą odnaleźć się w nieznanym otoczeniu. Natomiast ich przełożeni nie mogą być pewni, czy nowe osoby dopasują się do reszty zespołu i zostaną w nim na stałe. Według badań Wynhurst Group, w ciągu pierwszych 45 dni zatrudnienia występuje 22 proc. rotacja, a 50 proc. osób odchodzi w ciągu początkowych 4 miesięcy. Trend ten dotyczy także menedżerów.

Corporate Leadearship Council wykazało, że 50 proc. nowo przyjętych kierowników rezygnuje lub jest zwalnianych w okresie pierwszych 3 miesięcy. Tymczasem o nowe osoby jest coraz trudniej. Jeden na trzech pracodawców ma problemy ze znalezieniem kandydata o odpowiednich kwalifikacjach. W tej perspektywie, kwestia zatrzymania wykwalifikowanych specjalistów jest niezwykle istotna.

90 dni aklimatyzacji

Doświadczenie wielu firm oraz badania pokazują, że do pełnej aklimatyzacji nowego pracownika w środowisku pracy potrzebne jest około 90 dni. Jest to okres decydujący o tym, czy będzie chciał kontynuować współpracę z firmą, czy też zrezygnuje z niej na rzecz konkurencji. Z tego względu ważne jest zapewnienie mu dogodnych warunków pracy oraz sprawne wprowadzenie w nowe obowiązki. O tym, jak trudno jest pozyskać dobrego menedżera, świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez The Center for Creative Leadership. Według nich 40-50 proc. osób obejmujących tego typu stanowiska zawodzi pokładane w nich nadzieje.

Czytaj też: Witamy na pokładzie, czyli jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika 

Aklimatyzacja pracownika - sprawa firmy

Nie zawsze jednak to niewłaściwa postawa, jaką wykazują nowoprzyjęte osoby, wpływa na szybkie zakończenie ich kariery w danej firmie. W wielu przypadkach pracodawcy ignorują podstawowe potrzeby nowych zatrudnionych tj. przygotowanie miejsca i narzędzi pracy. Niejednokrotnie zdarza się, że pracownik stawiając się pierwszego dnia w pracy nie ma swojego biurka lub musi dzielić z kimś komputer. Ponadto, świeżo przyjęci są często rozczarowani sposobem wypełniania niezbędnych formalności przez pracodawców.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA