Firmy zaczynają dbać o relacje? Pilnie potrzeba specjalistów od komunikacji wewnętrznej

Wygląda na to, że marketing i PR przeżywają prawdziwy renesans. W II kwartale tego roku na Pracuj.pl było blisko 4,5 tys. ofert pracy na stanowiska związane z tymi dwoma dziedzinami.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy zaczynają dbać o relacje? Pilnie potrzeba specjalistów od komunikacji wewnętrznej

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

21 lip 2014 5:15


Dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu internetowego. O prawie 40 proc. wzrosła również liczba ofert dla specjalistów ds. PR. Specjalistom od marketingu pracę najłatwiej znaleźć w sektorze handlowym, w branży marketingowej i FMCG. Najwięcej ofert pracy dla specjalistów ds. PR opublikowały zaś branże z bankowości i finansów, handlu i sprzedaży oraz marketingu i reklamy. Ofert pracy przybywa, ale są specjalizacje, które szczególnie zyskują na popularności i te, które zdają się tracić na znaczeniu.

Dynamicznie rośnie rola PR, również komunikacji wewnętrznej

Ofert dla specjalistów ds. PR przybyło o 40 proc. Zanotowano największy przyrost liczby ofert dla specjalistów od komunikacji wewnętrznej. W porównaniu z tym samym okresem w 2013 roku było ich o 75 proc. więcej. – Wydaje się, że firmy zaczynają dostrzegać potrzebę dbania o przepływ informacji i swój wizerunek wewnątrz organizacji. Dzięki tym działaniom mogą się bowiem uchronić przed odpływem talentów i zmniejszyć rotację – komentuje Elżbieta Flasińska, PR menedżer grupy Pracuj.

Stale na wysokim poziomie jest marketing handlowy i zarządzanie produktem

Z analizy ofert pracy wynika, że najbardziej poszukiwani są specjaliści od marketingu związanego ze wsparciem sprzedaży i rozwoju produktów. Jedna na trzy oferty dla marketingowców to oferty pracy w marketingu handlowym. Dwie kolejne najbardziej poszukiwane kategorie to specjaliści od kampanii marketingowych i zarządzania produktem.

Wzrasta rola e-marketingu, spada znaczenie marketingu bezpośredniego

Zanotowano 40-procentowy przyrost ofert dla specjalistów zajmujących się marketingiem w Internecie. Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się m.in. SEM i SEO, e-mail marketingiem czy mediami społecznościowymi. W stosunku do tego samego okresu w 2013 r. spadło znacząco, bo o prawie 30 proc., zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu bezpośredniego.

– Rośnie rola e-marketingu, a spada znaczenie marketingu tradycyjnego. Coraz więcej zatrudniać będzie się osób rozumiejących wyzwania nowoczesnego marketingu. Wzrastająca rola nowych mediów (digital, social i mobile) zwiększa zapotrzebowanie na interaktywne kompetencje menedżerów. Z firmami rozstawać będą się jednak ludzie starego porządku, w szczególności ci, którym trudno przychodzi poszerzanie kompetencji – mówi Katarzyna Szaroleta, HR menedżer Cheil Poland.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.