Firmy łowią talenty już na uczelniach

Pozyskaniu najlepszych studentów służą programy ambasadorów realizowane m.in. przez KPMG, Skanska czy Jeronimo Martins. Ambasador reprezentuje firmę oraz tworzy jej markę jako pożądanego pracodawcy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy łowią talenty już na uczelniach

PODZIEL SIĘ


Autor: Bartosz Dyląg

6 lis 2013 6:20


Biznes zorientował się, że rekrutowanie studentów dopiero po ukończeniu nauki mija się z celem, ponieważ ci najlepsi są już dogadani albo zatrudnieni. Rozwijają wobec tego współpracę z uczelniami. Pozyskany student ma do wykonania na uczelni ważną robotę promocyjną. Stworzenie solidnej marki pracodawcy procentuje w przyszłości lepszymi kandydatami do pracy.

Polscy pracodawcy od wielu lat rozwijają programy ambasadorskie. Ambasador reprezentuje firmę na uczelni, tworzy jej wizerunek jako pracodawcy z wyboru. Najczęściej realizuje to wszystko za pomocą marketingu szeptanego wśród koleżanek i kolegów.

22 ambasadorów na różnych uczelniach technicznych w Polsce wybiera każdego roku Skanska. Przedstawiciele promują firmę, a także organizują różne projekty na uczelniach. Odpowiadają za współpracę z władzami uczelni oraz kadrą naukową. Firma daje im pewną swobodę w działaniu, mogą realizować własne pomysły.

- Ambasadorzy zaskakują nas kreatywnością. Prześcigają się w coraz to ciekawszych formach promocji firmy: koparki Skanska na kampusie, stoiska informacyjne „Przymierz się do kasku", ciasteczka z logotypem naszej firmy - to tylko niektóre z ich pomysłów - wylicza Ewa Razowska, starszy specjalista ds. employer brandingu i rekrutacji w Skanska.

Skanska podkreśla, że jej ambasadorem może zostać osoba, której pasją jest budownictwo. Kandydaci wypełniają formularz zgłoszeniowy na stronie firmy, w którym odpowiadają na pytania otwarte dotyczące ich działalności studenckiej, zainteresowań oraz znajomości inicjatyw spółki. Najlepsi przechodzą do kolejnego etapu, jakim jest wywiad telefoniczny.

Ewa Razowska podkreśla wymierne efekty pracy ambasadorów. Podczas ostatnich dwóch semestrów udało się zorganizować 48 wycieczek dla studentów na budowy Skanska oraz przeprowadzić 27 gier strategicznych z zarządzania projektem, w trakcie których przeszkolono ponad 600 studentów.

Na wiosnę bieżącego roku 2,3 tys. studentów kierunków technicznych zostało zaproszonych na prezentacje inżynierskie prowadzone przez menedżerów projektów Skanska.

Niezwykle rozbudowany program ambasadorów na uczelni ma firma KPMG. Ambasador dostaje szansę na bezpośredni kontakt z pracownikami firmy oraz poznania jej od środka. Uczestniczy w projektach organizowanych przez KPMG. Firma wspiera także inicjatywy ambasadorów, udzielając na przykład merytorycznego wsparcia studenckim konferencjom.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.