Firmy deklarują, że dbają o kontakt z kandydatami. Rekrutowani są innego zdania

Jak wynika z badania dot. candidate experience, czyli wrażeń kandydatów z całego procesu rekrutacji, 68 proc. badanych uważa, że pracodawcy nie interesują się tym, co myśli o nich kandydat. Czego oczekują rekrutowani od rekruterów?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firmy deklarują, że dbają o kontakt z kandydatami. Rekrutowani są innego zdania

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

2 cze 2014 13:17


Jak wynika z raportu dotyczącego candidate experience „Kandydaci wymagający, pracodawcy za mało przyjaźni" przygotowanego przez eRecruitment Solutions, dla kandydatów najważniejsza jest informacja, że ich aplikacja dotarła oraz na jakim etapie jest rekrutacja. Ponadto 77 proc. kandydatów uważa, że pracodawca powinien informować osobę aplikującą o powodach, dla których nie została przyjęta do pracy.

Większość badanych oczekuje, że w ogłoszeniach o pracę firmy będą konkretnie pisać, jakie warunki zatrudnienia oferują. Natomiast 4 na 10 aplikujących nie chciałoby odpowiadać na dziwne, niezwiązane ze stanowiskiem pracy, pytania na rozmowie kwalifikacyjnej.

Mimo że aż 73 proc. badanych firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, wydaje się, że pracodawcy nie do końca dostrzegają, czego oczekują od nich kandydaci. Jak wynika z raportu, równocześnie tylko 45 proc. firm deklaruje, że zawsze wysyła potwierdzenie otrzymania aplikacji i jedynie 23 proc. firm wysyła do wszystkich kandydatów informacje o przebiegu rekrutacji.

Brak komunikacji z kandydatami może przyczynić się do strat dla firmy - jak wynika z badania firmy StartWire, 77 proc. ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoją aplikację, zmienia opinię o firmie na negatywną, a 58 proc. raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich aplikację.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA