Feedback: Kandydat powinien wiedzieć, dlaczego został odrzucony podczas rekrutacji. Jak go poinformować?

• 55 proc. kandydatów do pracy nigdy nie dowiaduje się, dlaczego nie zostali zatrudnieni.
• Natomiast aż 25 proc. nie otrzymuje żadnych informacji dotyczących przebiegu rekrutacji.
• Tymczasem zadowolenie przyszłego pracownika odgrywa bardzo ważną rolę w procesie rekrutacji.
• Coraz więcej firm zaczyna dbać o właściwy kontakt z osobami wysyłającymi CV.
• Informuje je o zaakceptowaniu nadesłanej aplikacji oraz przebiegu dalszych etapów rekrutacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Feedback: Kandydat powinien wiedzieć, dlaczego został odrzucony podczas rekrutacji. Jak go poinformować?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

21 lip 2016 12:35


W wielu przypadkach kontakt zostaje urwany w momencie odrzucenia kandydata w procesie rekrutacji, a osoba zainteresowana stanowiskiem nie otrzymuje żadnej informacji zwrotnej.

Mimo iż firmy dostrzegają to, jak istotne jest utrzymywanie dobrych relacji z kandydatami, większość z nich o przebiegu rekrutacji informuje tylko tych, których aplikacje zostały pozytywnie rozpatrzone. Osoby, które nie dostały się do finalnego etapu najprawdopodobniej w ogóle nie dowiedzą się o tym, kiedy ich zgłoszenie zostało odrzucone i co tak naprawdę zaważyło na decyzji rekrutera.

Większość kandydatów nie wie, dlaczego został odrzucona

Z danych raportu Candidate Experience wynika, iż blisko 55 proc. kandydatów nigdy nie dowiaduje się, dlaczego nie zostali zatrudnieni, natomiast aż 25 proc. nie otrzymuje żadnych informacji dotyczących przebiegu rekrutacji.

Firmy, chcąc wybrać najbardziej dopasowaną osobę na oferowane stanowisko skupiają swoją uwagę głównie na najlepiej rokujących aplikantach i to z nimi starają się podtrzymać stały kontakt. Mając do weryfikacji kilkanaście, a czasami i kilkadziesiąt zgłoszeń rekruterzy muszą w pierwszej kolejności zadbać o relacje z tymi kandydatami, którzy zaproszeni zostaną na rozmowę kwalifikacyjną. Trzymając pieczę nad całym długotrwałym procesem zazwyczaj nie znajdują już czasu, aby indywidualnie potraktować każdą odrzuconą w czasie rekrutacji osobę.

Czytaj też: Jak w ciągu doby zrekrutować pracowników i udzielić feedbacku kandydatom?

- Ilość zgłoszeń, na które musiałby odpowiedzieć rekruter nie jest jednak jedyną przyczyną zaniedbywania kontaktu z nieprzyjętymi kandydatami. Często problem stanowi również to, w jaki sposób osoba odpowiedzialna za rekrutację miałaby przekazać aplikantowi informację o odrzuceniu. Nie chcąc wdawać się z rozgoryczonymi brakiem zatrudnienia osobami w dyskusje rekruterzy wolą przemilczeć taką sytuację i zwyczajnie uznać, iż brak wiadomości równoznaczny jest z odrzuceniem kandydatury - wynika z raportu.

Brak feedacku pogarsza sytuację firm

Wiele firm nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że w ten sposób tylko pogarszają sytuację i mogą poważnie nadszarpnąć swoją reputację.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

q 2016-07-22 07:11:21

chyba z tym zachecaniem do korzystania z firmy pomimo odrzucenia z feedbackiem to troche poszaleliscie

REKLAMA