Facebook jest już nie tylko tablicą ogłoszeń o pracę

Facebook nie pełni już tylko funkcji tablicy ogłoszeń, na której pracodawcy umieszczają oferty pracy. Stał się nowoczesnym narzędziem do skutecznej komunikacji firmy z potencjalnym pracownikiem, dlatego coraz częściej firmy wprowadzają nowe sposoby rekrutacji potencjalnych pracowników, oferując skuteczne i intuicyjne narzędzia.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Facebook jest już nie tylko tablicą ogłoszeń o pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 gru 2013 11:39


W ciągu ostatnich dziewięciu lat Facebook zyskał setki milionów nowych użytkowników. Tym samym dynamiczny rozwój mediów społecznościowych oraz współczesne wymagania rynku pracy zaczęły wyznaczać nowe trendy w zakresie pozyskiwania kandydatów do pracy, a portale społecznościowe stały się podstawowym narzędziem w rękach rekruterów.

Przykładem jest firma Talent Bridge, która oferuje pracodawcom nowoczesne rozwiązanie w zakresie selekcji potencjalnych pracowników poprzez Facebook'a. My Recruitment App - tak nazywa się system do selekcji przyszłych pracowników stworzony przez firmę Talent Bridge.

Aplikacja umożliwia pracodawcom zainstalowanie na fanpage'u korporacyjnym modułu do aplikowania, gdzie zainteresowani mogą zgłaszać swoje kandydatury. To implikuje możliwość wyłonienia odpowiedniego kandydata w szybki i prosty sposób. Firmy rekrutacyjne coraz częściej sięgają po tego typu rozwiązanie z nadzieją dotarcia do większego grona odbiorców i odnalezienia wśród uczestników procesu rekrutacji kluczowych kompetencji na konkretne stanowiska pracy.

Internetowe procesy rekrutacji są dziś najłatwiejszym i najwygodniejszym sposobem pozyskiwania potencjalnych pracowników i coraz częściej dystansują, a nawet deklasują inne metody selekcji kandydatów. Nawet tradycyjny życiorys przesłany za pośrednictwem adresu e-mail odchodzi powoli do lamusa i wypierany jest przez rekrutacje w mediach społecznościowych.

Mariaż social media z segmentem HR stwarza dzisiaj ogromne możliwości wdrażania nowych rozwiązań przez rekruterów w celu pozyskiwania odpowiednich pracowników. Najbardziej popularny serwis społecznościowy przyciąga ich uwagę nie tylko ze względów marketingowych, ale właśnie w kierunku poszukiwania talentu w danej dziedzinie, w której partycypuje firma.

Rekonesans ogłoszeń za pośrednictwem Facebook'a dzięki aplikacji Talent Bridge pozwala zwiększyć nie tylko efektywność rekrutacji, w pełni automatyzować ten proces i pozyskać większą liczbę kandydatów, lecz także zwiększyć szanse na wyłonienie prawdziwego talentu, który zostanie przekuty w sukces firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ala 2014-01-07 11:36:52

Biorąc pod uwagę ostatnie zmiany FB związane z EdgeRank to możliwości FB w zakresie rekrutacji są już znikome. W Polsce jak widzę coraz słabiej to idzie, a ludzie szukają alternatyw. Mocno też idą w kierunku serwisów typu Twitter, Instagram itd profilując swoją obecność w sieci. Do rekrutacji GL i LI tylko i wyłącznie. Z tym, że LI mocno drogie ;/

Aga101 2013-12-20 16:55:56

Widzę, że w końcu wchodzą u nas rozwiązania, które już od jakiegoś czasu są znane w Stanach. Super!

Tomasz 2013-12-20 16:51:28

Czy ktoś z Was korzysta z narzędzi Talent Bridge? Jak się sprawdzają? Słyszałem już o tej firmie, a teraz ponownie się na nią "natknąłem"...

REKLAMA