Enter Air szkoli przyszłych pilotów Boeingów 737

– Naszym podstawowym produktem jest przewóz pasażerów z jednego lotniska na lotnisko docelowe. Mamy w ofercie także usługę szkolenia pilotów, ośrodek szkoleniowy i ten segment jak najbardziej eksploatujemy - mówi Andrzej Kobielski, członek zarządu ds. handlowych w spółce Enter Air.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Enter Air szkoli przyszłych pilotów Boeingów 737

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

4 sty 2016 10:07


Jak wyjaśnia w rozmowie z Newserią Andrzej Kobielski, w tej chwili kolejka chętnych do tego, aby uzyskać licencję pilota na samolot typu Boeing 737 przekracza 2 lata. - Oznacza to, że liczba chętnych jest tak duża, że osoby które dziś zgłoszą się na szkolenie prowadzone przez spółkę Enter Air będą mogli rozpocząć je dopiero na początku 2018 roku - precyzuje.

Pilotów jak na lekarstwo

Według najnowszej prognozy Boeinga, aby móc obsługiwać coraz większą liczbę podniebnych podróży, w ciągu dwóch kolejnych dekad linie lotnicze na świecie będą potrzebować nawet 558 tys. nowych pilotów.

Żeby wszystkie połączenia lotnicze mogły być obsługiwane – a tych z roku na rok jest coraz więcej – wiele linii lotniczych uruchomiło w ostatnich latach program cadet pilot, który jest przepustką do zawodu pilota. Jedynymi wymaganiami stawianymi kandydatom jest znajomość angielskiego oraz świadectwo maturalne, nie muszą mieć żadnego doświadczenia w lataniu. Jak to działa?

Linie lotnicze zaczynają szkolić pilotów

Przewoźnik typuje ośrodek szkolenia podstawowego, w którym realizuje szkolenie do poziomu frozen Airline Transport Pilot Licence (ATPL), czyli do poziomu, w którym kandydat ma wszystkie konieczne uprawnienia do wykonywania zawodu pilota.

Wówczas linia lotnicza może przyjąć takiego kandydata do pracy już jako pilota, ale jest pewne ograniczenie – do momentu wylatania przez niego 500 godzin, nie może on pełnić obowiązków kapitana statku powietrznego czy to w załodze wieloosobowej, czy jednoosobowej.

– Dalsze szkolenie jest już realizowane przez linię lotniczą. Tak postępują tacy przewoźnicy, jak: Lufthansa, Singapur Airlines, Turkish Airlines, Easy Jet, Ryanair i wiele innych – mówi Maciej Pilipiuk, prezes K&K Selekt Aviation Ltd., wieloletni pilot i instruktor.

Szkoleniem pilotów we własnym zakresie zajmują się również linie lotnicze Emirates, o czym pisaliśmy tutaj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA