Dzięki jednolitemu rynkowi cyfrowemu mają powstać setki tysięcy miejsc pracy

Wprowadzenie jednolitego rynku cyfrowego ma być jedną z najważniejszych regulacji tej dekady. Szacuje się, że dzięki niej mogą powstać setki tysięcy nowych miejsc pracy i zostać wypracowanych dodatkowych 415 miliardów Euro.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dzięki jednolitemu rynkowi cyfrowemu mają powstać setki tysięcy miejsc pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

4 lis 2015 13:44


Jak wynika ze zrealizowanych na zlecenie Ricoh badań, 92 proc. europejskich przedsiębiorstw nie jest gotowych na wdrożenie jednolitego rynku cyfrowego (digital single market, DSM).

Jednolity rynek cyfrowy ma ułatwić dostęp do towarów i usług w całej Europie, stworzyć sprzyjające warunki i jednolite zasady do prowadzenia działalności oraz zmaksymalizować potencjał wzrostu gospodarki UE. Tymczasem o planach wdrożenia tych rozwiązań wie zaledwie połowa badanych (51 proc.) – najmniejszy odsetek w krajach nordyckich (28 proc.), Belgii/Luksemburgu (29 proc.) i Portugalii (30 proc.).

Obecnie zaledwie 7 proc. europejskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw sprzedaje swoje usługi i towary za granicę. Z perspektywy rozwoju gospodarki UE kluczowe jest zwiększenie odsetka tego typu transakcji. Rozumieją to również przedsiębiorcy. Większość z nich (65 proc.) w ciągu najbliższych pięciu lat planuje ekspansję na inne europejskie rynki.

Korzyści i zagrożenia

Wprowadzenie jednolitego rynku cyfrowego wiąże się według badanych z następującymi korzyściami: dostępem do większej liczby klientów (56 proc.), możliwością wejścia na nowe europejskie rynki (52 proc.) a także zmniejszeniem kosztów operacyjnych (48 proc.).

24 proc. badanych nie dostrzega żadnych korzyści, 40 proc. obawia się zwiększonego poziomu konkurencyjności a 37 proc. - kosztów, które będzie musiała ponieść.

Z kolei 34 proc. twierdzi, że nie ma odpowiednich zasobów dzięki którym mogliby skorzystać z możliwości wynikających z wprowadzenia jednolitego rynku cyfrowego.  

Budowanie przewagi rynkowej

David Mills, dyrektor generalny Ricoh Europe, powiedział:

- Nasze badania pokazują, że europejscy przedsiębiorcy nie do końca zdają sobie sprawę z możliwości  płynących z wprowadzenia jednolitego rynku cyfrowego. Szczery niepokój budzi fakt, że wielu menadżerów wysokiego szczebla zdaje się nie odczuwać bezpośredniej potrzeby przygotowania swoich organizacji na czekającą Europę cyfryzację gospodarki.

- Zaczynając proces optymalizacji, cyfryzacji i standaryzacji swoich procedur już teraz, myślące perspektywicznie europejskie przedsiębiorstwa znacznie ułatwiają sobie budowanie przewagi konkurencyjnej. Krok ten jest niezbędny, jeśli w Europie mają powstawać firmy, które będą mogły skutecznie konkurować na globalnych rynkach - dodał.

*Badanie Ricoh przeprowadzono na próbie 1360 osób zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.