Dobry staż zaczyna się od ogłoszenia

Przyciągnięcie wartościowego stażysty nie jest łatwym zadaniem. Przed polskimi firmami stoi wiele wyzwań w rekrutacji uczestników programów stażowych, zwłaszcza że na rynek pracy wkracza pokolenie Z.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobry staż zaczyna się od ogłoszenia

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

23 lut 2015 9:39


Z roku na rok rośnie zainteresowanie polskich pracodawców stażystami i praktykantami. W 2014 r. portal Pracuj.pl opublikował ponad 7,9 tys. takich ogłoszeń. Najczęściej firmy szukały kandydatów do działów związanych z finansami, handlem i sprzedażą oraz IT.

Odpowiedni stażysta to wartościowy pracownik w przyszłości. Wiedzą o tym pracodawcy, którzy coraz częściej sięgają po młodych, oferując im atrakcyjne programy stażowe.

Czytaj też: Pokolenie Z na rynku pracy. Czego można się po nich spodziewać?

- Najbardziej ambitnych można przyciągnąć perspektywą zdobycia cennego doświadczenia, które będzie wstępem do rozwoju dalszej kariery zawodowej – ocenia Marta Doraczyńska, specjalista w Dziale Rekrutacji i Badań Kompetencyjnych, Poczta Polska. Powstaje tylko pytanie, jak rekrutować do współpracy tych najlepszych.

Kierunek – staż

Rosnąca popularność programów stażowych to doskonała okazja na pozyskanie pracownika, który będzie mógł zapoznać się z funkcjonowaniem firmy i pozna jej specyfikę od przysłowiowej podszewki. Z danych Pracuj.pl wynika, że na programy stażowe najchętniej rekrutują firmy z branży IT, finansów i handlu.

- Zdolny stażysta to zastrzyk nowej energii i cennych pomysłów na rozwój firmy. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw ceni sobie współpracę z młodymi osobami i coraz chętniej organizuje programy stażowe. Wioleta Wąsik, talent manager w Grupie Żywiec.

Czytaj też: Staże i praktyki są dla frajerów?

Wąsik podkreśla, że stażysta daje organizacji świeże spojrzenie na wiele kwestii, również tych biznesowych.

- Aktualne pokolenie, które rozpoczyna u nas staż, to osoby bardzo ambitne i ciekawe świata, ale również znające doskonale swoją wartość i ceniące realizację własnych pasji.  Korzystamy na tym, że są młodzi i  nie boją się wyzwań, kontaktów z osobami wysoko postawionymi w organizacji, od których sami też chcą czerpać jak najwięcej. Podchodzą do najtrudniejszych zadań z dużą dawką motywacji i optymizmu – mówi przedstawicielka Grupy Żywiec.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.