Do końca roku sektor motoryzacyjny w Polsce będzie potrzebować ok. 3 tys. inżynierów

Rosnący popyt na wykwalifikowanych pracowników jest ściśle związany z nowymi, zapowiedzianymi lub już realizowanymi, projektami inwestycyjnymi w branży.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Do końca roku sektor motoryzacyjny w Polsce będzie potrzebować ok. 3 tys. inżynierów

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

11 sie 2015 8:59


Tylko w ostatnich kilku tygodniach rozpoczęto realizację lub ogłoszono plany kilku dużych inwestycji motoryzacyjnych. W Stalowej Woli nową fabrykę felg aluminiowych zaczęła stawiać firma Uniwheels AG, w Ełku Zakład Elektrotechniki Motoryzacyjnej – w związku z podpisaniem kontraktu na dostawy dla GM Motor Poland w Gliwicach – ogłosił rekrutację 250 osób, a pod Poznaniem otwarto centrum dystrybucyjne Volkswagen Group Polska.

Czytaj też: 100 chętnych na jedno miejsce pracy w Volkswagenie

Najprawdopodobniej kolejne inwestycje w branży są wyłącznie kwestią czasu. Jak przyznał pod koniec lipca minister gospodarki Janusz Piechociński, jego resort prowadzi aktualnie zaawansowane rozmowy z potencjalnym inwestorem z sektora motoryzacyjnego – projekt może być warty nawet 1,7 mld funtów.

Wzrost nakładów na rozwój produkcji generuje także zwiększenie popytu na pracowników. Branża zamierza rekrutować m.in. inżynierów.

- Przy każdym projekcie budowy nowej fabryki zapotrzebowanie kadrowe na specjalistów sięga ok. 500-700 pracowników. Z naszych szacunków wynika, że do końca bieżącego roku branża motoryzacyjna będzie szukać do pracy w Polsce dodatkowo ok. 3 tys. inżynierów – tłumaczy Tomasz Szpikowski, prezes Bergman Engineering, firmy rekrutacyjnej zajmującej się rekrutacją inżynierów.

Kogo szuka motobranża?

Sektor motoryzacyjny w najbliższym czasie potrzebować będzie m.in. inżynierów specjalizujących się w procesie analizy i obróbki materiałów. Poszukiwani są również inżynierzy ds. łańcucha dostaw, wdrożeń, budowy linii technologicznych oraz procesu maszyn CNC. Na liście specjalizacji, na które jest szczególnie duże zapotrzebowanie, znajdują się ponadto inżynierzy z biegłą znajomością programu AutoCAD.

Czytaj też: Maciej Gwóźdź, TRW: Polacy mogą osiągać wysokie stanowiska w korporacjach

- Początkujący pracownik może liczyć na wynagrodzenie rzędu 4-6 tys. zł brutto miesięcznie, czyli powyżej średniej krajowej. Osoby z większym doświadczeniem, które pracują w branży 4-5 lat, mogą liczyć na płacę w wysokości nawet 15-18 tys. zł. Wpływ na wynagrodzenie mają też dodatkowe umiejętności – w cenie są obecnie np. znajomość metody zarządzania jakością Six Sigma, koncepcji zarządzania lean management oraz języka niemieckiego – wyjaśnia Tomasz Szpikowski.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA