Do końca 2013 r. w BPO w Polsce może pracować nawet 120 tys. osób

Już 110 tys. osób pracuje w ponad 400 nowoczesnych centrach założonych w Polsce przez główne firmy sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Z prognoz Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce wynika, że do końca roku liczba ta może wzrosnąć do ok. 120 tys. osób.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Do końca 2013 r. w BPO w Polsce może pracować nawet 120 tys. osób

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

6 cze 2013 16:19


"Nigdy nie widziałem takiego wielkiego sukcesu w Polsce, jednak tak mało znanego. W 1989 r. największym sektorem biznesowym było u nas górnictwo, w którym pracowało chyba 450 tys. osób. Dzisiaj jest to sektor mniejszy od sektora usług biznesowych. To skala niewyobrażalnej zmiany, jaka zaszła w Polsce w okresie 24 lat" - powiedział b. premier Jan Krzysztof Bielecki.

Był on gościem rozpoczętego w czwartek w Łodzi dwudniowego kongresu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w Polsce. Podczas spotkania omawiano m.in. przygotowany przez ABSL raport "Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2013". Wynika z niego, że dla firm z branży nowoczesnych usług dla biznesu Polska jest już "dojrzałą i atrakcyjną" lokalizacją, mającą jednak nadal duże rezerwy i perspektywę dalszego rozwoju.

Od stycznia 2012 r. w naszym kraju powstało 70 nowych centrów usług biznesowych. Większość z nich (ponad 60 proc.) utworzyły zagraniczne podmioty, które dopiero wchodzą na polski rynek biznesowy. W minionych kilkunastu miesiącach w ten sektor zainwestowały w kraju takie firmy jak: Samsung, Bayer, Qatar Airways, Brown Brothers Harriman, Goldman Sachs czy Euroclear.

W omawianym okresie w zagranicznych centrach usług biznesowych, których w kraju jest już 400, znalazło zatrudnienie 23,5 tys. pracowników. W sumie w tym sektorze pracuje już 110 tys. osób.

"Przy liczbie 400 centrów, zatrudnienie kolejnych kilkudziesięciu osób w każdym z nich daje tysiące nowych miejsc pracy w skali kraju. Prognozujemy, że do końca 2013 r. liczba zatrudnionych w zagranicznych centrach usług biznesowych w Polsce osiągnie 115-120 tys. osób" - powiedział jeden z wiceprezesów ABSL, Marek Grodziński.

Przedstawiciele ABSL zwrócili uwagę również na to, że w Polsce występują też czynniki hamujące rozwój ich sektora. Krystian Bestry, inny z wiceprezesów ABSL, powiedział m.in., że powinno dojść do takich zmian w prawie, które umożliwiałyby normalną pracę w niedziele i święta.

"Nasi pracownicy wypoczywają wtedy, gdy kraj, który obsługują ma święto. A że wszystkie kraje mają mniej więcej podobną liczbę dni wolnych, więc jest to w jakiś sposób zbilansowane. Dlatego walczymy o to, żeby odejść od obecnego prawa pracy, które było trochę pisane przez związki zawodowe pod sektor produkcyjny, i wprowadzić takie zmiany, które ułatwią nam współpracę z klientami za granicą" - powiedział Bestry.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA