Dlaczego pracownicy odchodzą z firmy? 10 najczęstszych powodów

Decyzja o rezygnacji z pracy rzadko podejmowana jest pod wpływem impulsu. Zwykle to zwieńczenie długiego procesu, w którym pieniądze odgrywają ważną, ale niejedyną rolę. Zniechęcić do dalszej pracy w dotychczasowym miejscu może też brak wyzwań, szef z niższymi kompetencjami czy wymaganie obecności pod mailem i telefonem po godzinach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dlaczego pracownicy odchodzą z firmy? 10 najczęstszych powodów

PODZIEL SIĘ


Autor: MIW

www.pulshr.pl

7 lip 2017 11:16


• Rotacja w załodze jest czymś naturalnym. Gdy jednak liczba odchodzących pracowników wyraźnie rośnie, dla kierownictwa powinien być to sygnał, że firma zniechęca do siebie.

• Co może być powodem, dla którego pracownicy decydują się na odejście? Analizę na ten właśnie temat przedstawił MonsterPolska.pl, serwis z ofertami pracy.

• Jedną z głównych przyczyn, dla której pracownik składa wypowiedzenie są niskie pieniądze – przyznaje Joanna Żukowska z MonsterPolska.pl. Jak jednak dodaje myśl o lepszych pieniądzach pojawia się wskutek innych trudności w miejscu pracy.

 

A oto właśnie 10 owych „innych trudności”, które sprawiają, że pracownicy decydują się odejść z dotychczasowej firmy:

Niepewność zatrudnienia

Pracownicy nie wiążą się z pracodawcami, którzy nie pokazują, że im także zależy – podkreślają autorzy zestawienia. Wskazują, że zdarza się, iż pracownik miesiącami „nie wie, na czym stoi”.

- A jeśli osoba zatrudniona nie ma pewności, że pracodawca zwiąże się z nim po okresie próbnym, podświadomie zaczyna czuć niepewność i rozgląda się za nową pracą. Atmosferę niepewności zatrudnienia tworzy czasem nie tyle to, co zapisane w umowie, ile postawa szefostwa – czytamy.

Utrudnianie życia, czyli jak drobne sprawy mogą zdenerwować

Każdy pracownik ma własne życie i pozapracowe zobowiązania, które trzeba jakoś godzić z pracą, bez szkody dla tejże pracy. Do tego jednak potrzeba szefa, który to rozumie i nie mnoży niepotrzebnych obostrzeń, utrudniających pracownikowi życia prywatnego (np. nie godząc się na późniejsze przyjście do pracy kiedy potrzeba załatwić jakąś sprawę urzędową, czy nagle pojechać z dzieckiem do lekarza).

Komunikowanie przez krytykowanie

Zdarzają się modele zarządzania, w których brak krytyki uważany jest już za pochwałę i takie, w których jedyną „motywacją” jest krytyka. Jak przypomina MonsterPolska.pl pracownicy nie pałają zachwytem do tego modelu zarządzania, a krytyka jest dla nich znośna tylko wtedy, kiedy jako przeciwwagę stosowane są pochwały.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Hb 2017-07-17 14:22:08

No z tym zatrudnianiem pracowników o niższych kompetencjach żeby szef nie czuł zagrożenia a podwladni szacunek to tak trochę ubiegłym dziesiecioleciem zarzucił, i to modelu pracy w fabryce. Ba, większość wolnych zawodów i specjalistow zatrudnia sie właśnie po to żeby sami ciagneli prace do przodu. Ciężko mi sobie wyobrazić prace w IT gdzie menedżer ma większe kompetencje niż jego podwładny, to nie fabryka taśmowa ;)