Czy warto pracować w merchandisingu?

Oto pięć powodów, dla których warto zdecydować się pracę w merchandisingu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Czy warto pracować w merchandisingu?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

9 sie 2015 11:43


Czym jest merchandising? Często bywa on stereotypowo postrzegany jako prosta, mało rozwojowa praca, polegająca wyłącznie na układaniu produktów na sklepowych półkach. W rzeczywistości jednak to jedno z najważniejszych i najdynamiczniej rozwijających się narzędzi wspierających sprzedaż. Podstawowym zadaniem profesjonalnego merchandisera jest umiejętna aranżacja wyglądu sklepu, czyli zapewnienie tego, czego klient spodziewa się w danej lokalizacji.

Mowa tutaj o odpowiedniej ekspozycji produktów i ich bieżącym uzupełnianiu, dbaniu o właściwe rozmieszczenie materiałów POS, czy nawet dopasowaniu elementów marketingu sensorycznego do strategii promocji marki. Dlaczego warto wziąć pod uwagę pracę w charakterze merchandisera? Jak wygląda i jakie są jej zalety?

Dobry początek kariery

Praca w merchandisingu to dobry pierwszy krok dla tych, którzy chcieliby związać swoją przyszłość z branżą sprzedażową. Daje ona możliwość zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, jeszcze w trakcie nauki. Praca dorywcza podczas studiów jest najlepszym sposobem na weryfikację oraz rozwój swoich predyspozycji zawodowych, jak również podstawą zdobycia stałej pracy po zakończeniu edukacji.

Utalentowani i zaangażowani pracownicy są szybko dostrzegani przez swoich przełożonych. W wielu agencjach merchandisingowych stworzone są ścieżki kariery, które pokazują możliwości rozwoju i awansu pracowników w strukturach firmy – od stanowisk szeregowych po stanowiska kierownicze. –

- Wszyscy nasi pracownicy na wyższych stanowiskach w terenie oraz w biurze zaczynali jako merchandiserzy – podkreśla Katarzyna Anders, marketing manager w PMT Marketing System (Upright Group). – Zdarza się również, że z naszymi byłymi pracownikami spotykamy się w centralach i strukturach terenowych wyższego szczebla u naszych klientów. Pokazuje to, jak wiele możliwości czeka na osoby, które rozpoczynają swoją drogę zawodową od merchandisingu – dodaje.

Praktyczna nauka i ambitne zadania

Wiedzę najlepiej zdobywać i wykorzystywać w praktyce. Praca w merchandisingu to świetny sposób na poznanie praktycznej strony handlu, marketingu, czy budowania relacji z klientami. Wbrew panującym stereotypom, merchandiser nie zajmuje się przypadkowym wykładaniem towaru na półkę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA