Cyfryzacja tworzy dobrze płatne miejsca pracy

Postępująca cyfryzacja usług i rozwój sektora e-commerce przekłada się na zapotrzebowanie na nowych pracowników, szczególnie z działów sprzedaży i marketingu.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Cyfryzacja tworzy dobrze płatne miejsca pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.pl

wnp.pl

27 sie 2014 16:21


Według analizy firmy Michael Page głównym czynnikiem powodującym zwiększanie chęci zatrudniania w działach sprzedaży i marketingu jest postępująca digitalizacja usług i dynamiczny rozwój sektora e-commerce od lat odnotowującego coroczne dwucyfrowe wzrosty. Najbardziej widoczne zainteresowanie nowymi pracownikami tych działów wykazują firmy z sektora handlu detalicznego, najwięcej miejsc pracy oferują im firmy z sektora FMCG, natomiast najlepszy poziom zarobków przedsiębiorstwa działające w branży nowych technologii.

Czytaj też: Gdyby Polska zwiększyła pokrycie kraju siecią szerokopasmową bezrobocie mogłoby się zmniejszyć

Zmiany związane z coraz większym znaczeniem gospodarki cyfrowej od kilkunastu miesięcy nasilają walkę pracodawców o najbardziej utalentowanych pracowników odpowiedzialnych za rozwój sprzedaży. Stale rośnie zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się sprzedażą z ramienia producenta do sieci detalicznych, co jest skutkiem postępującej konsolidacji rynku w kierunku sieci i - w efekcie - zmiany obrazu polskiego handlu.

- Istotny jest również rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży i wynikające z niego zapotrzebowanie na specjalistów e-commerce - mówi Paweł Woźniak, manager zespołu sprzedaż i marketing w firmie doradztwa personalnego Michael Page.

Czytaj też: Michael Page będzie rekrutował kadrę IT

W przypadku ekspertów do spraw marketingu on-line wzrost zapotrzebowania jest skokowy.

- Coraz więcej firm, w tym szczególnie z branży handlu detalicznego, podążając za potrzebami swoich klientów decyduje się na większą obecność w sieci poprzez rozwój internetowych oraz mobilnych kanałów sprzedaży. Zatrudnienie profesjonalistów zarządzających budową wizerunku i zwiększaniem świadomości marek on-line oraz wzmacnianiem komunikacji marketingowej z klientami w tym kanale staje się więc kluczowe - komentuje Paweł Woźniak.

Cyfryzacja spowodowała zainteresowanie kierownikami marketingu internetowego z umiejętnościami technicznymi i zainteresowanych tematyką internetu i mobilności. Kierownik marketingu internetowego w sektorze handlu detalicznego może zarobić od 12 do 22 tys. zł. Dyrektor w firmie z sektora dóbr konsumenckich: na 20-40 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA