Coraz trudniej znaleźć dobrego handlowca

• Rekruterzy zgłaszają coraz większe zapotrzebowanie na handlowców.
• I choć kandydaci się zgłaszają, to często okazuje się, że nie nadają się na dane stanowisko.
• HR-owcy muszą też mierzyć się ze zmieniającymi się oczekiwaniami kandydatów oraz sprawną selekcją życiorysów.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Coraz trudniej znaleźć dobrego handlowca

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

13 paź 2016 10:53


Ofert pracy dla pracowników sprzedaży jest coraz więcej. W I półroczu br. opublikowano ponad 94 tys. ogłoszeń, czyli aż o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z danych Pracuj.pl.

– Pracownicy specjalizujący się w handlu i sprzedaży od dłuższego czasu mogą przebierać w ofertach pracy. Dlatego rekruterzy, żeby znaleźć odpowiednich kandydatów, muszą włożyć w to wiele wysiłku i umiejętnie zaplanować wszystkie etapy procesu. Specjaliści HR muszą się zmagać m.in. z takimi trudnościami jak sprawna selekcja aplikacji, bo niektóre z życiorysów pozostawiają wiele do życzenia czy zmienne oczekiwania kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Aplikacje słabej jakości

Kategoria „handel i sprzedaż” jest bardzo pojemna. Duże zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny zgłaszają zarówno sklepy, banki, jak i firmy zajmujące się sprzętem IT. Stąd ogłoszeń każdego dnia pojawia się nawet kilkaset.

– Sprzedaż doradcza jest bardzo specyficzna. Nie każdy odnajduje się w handlu, ponieważ codzienna praca na hali sprzedaży nie zawsze jest łatwa. Duża dynamika zmian nowych technologii budzi często strach wśród kandydatów, ale z drugiej strony dla pasjonatów, taka praca jest dobrym sposobem na bycie zawsze na czasie. Od początku 2016 roku można jednak zaobserwować, że coraz trudniej pozyskać ciekawych, otwartych kandydatów, którzy będą chcieli na dłużej związać się z firmą. Czasem albo w ogóle nie pojawiają się oni na rozmowach kwalifikacyjnych albo rezygnują po kilku dniach, bo nie odnajdują się w roli sprzedawcy. Nie pomaga również stereotyp sprzedawcy, który dość często funkcjonuje na rynku pracy – mówi Izabela Paciorek, specjalista ds. rozwoju personalnego w Media-Saturn Holding Polska.

Jak sobie poradzić z tym problemem? Po pierwsze, odpowiednio konstruując ofertę pracy. Już na etapie wyznaczania kryteriów zatrudniania trzeba tak zaadresować ogłoszenie, by mieć pewność, że odpowiedzą na nie osoby mające odpowiednie kwalifikacje i wiedzę. Również treść musi być atrakcyjna i konkretna.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA