Coraz trudniej o specjalistów w telekomunikacji

- Coraz trudniej znaleźć jest odpowiednich specjalistów czy chociażby firmy outsourcingowe, które dysponują odpowiednimi zasobami - mówi Michał Jakubowski, prezes easyCALL.pl.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Coraz trudniej o specjalistów w telekomunikacji

PODZIEL SIĘ


Autor: Wnp.pl

wnp.pl

30 gru 2014 13:37


Jak podsumować mijający rok w sektorze telekomunikacji?

Michał Jakubowski, prezes spółki easyCALL.pl: - Działamy w branży telekomunikacyjnej, w której o bardzo duże wzrosty jest coraz trudniej. Rynek jest bardzo konkurencyjny, a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów - np. poprzez konsolidację - albo wdrażając innowacyjne usługi i eksplorując nisze. Wybraliśmy tę drugą drogę i jak widać po naszych wynikach była to decyzja słuszna. Mimo znaczącego spadku cen na rynku telekomunikacyjnym jaki miał miejsce w ubiegłym roku, cały czas odnotowujemy znaczący wzrost obrotów i rozwijamy się. Patrząc z tej perspektywy nie był to rok zły.

Czytaj też: Opłacalna praca w telekomunikacji. Sprawdź ile można zarobić

Dolce vita i żadnych kłopotów?

- To co nas martwi, to fakt, że coraz trudniej znaleźć jest odpowiednich specjalistów czy chociażby firmy outsourcingowe, które dysponują odpowiednimi zasobami. Wynika to według nas z tego, że nasz rynek IT staje się coraz bardziej atrakcyjny dla podmiotów zagranicznych, które rezygnują z outsourcingu np. w Indiach na rzecz Polski. Tutaj za niewiele większą cenę mogą uzyskać nieporównywalnie wyższą jakość. To dla polskich firm duże wyzwanie, z którym trzeba się na bieżąco mierzyć.

Czytaj też: Beata Stola: Niektórzy kandydaci mają zbyt wybujałe ambicje

Co przeszkadza w rozwoju rynku?

- Brak odpowiedniej liczby specjalistów oraz słabe przygotowanie osób kończących studia to z pewnością największy problem na rynku IT. Niestety absolwenci, także tych dobrych, renomowanych uczelni, często nie dysponują wystarczającą wiedzą w zakresie najnowszych technologii a przy tym są kompletnie oderwani od rzeczywistości biznesowej. Bez jej rozumienia trudno tworzyć rozwiązania - wszak mają one być wsparciem dla biznesu.

Całą rozmowę możecie przeczytać na wnp.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

buntownik 2015-01-22 14:23:16

Ale EasyCall ma w miarę dobrych pracowników. Jak ostatnio dzwoniłem na BOK to konsultant był miły i konkretny.

madou 2015-01-22 12:23:31

NO niestety teraz wszędzie trudno znaleźć dobrego pracownika. Tym bardziej w takiej branży, gdzie trzeba być na bieżąco z nowinkami.

REKLAMA