Coraz mniej Polaków poszukuje pracy online

Co czwarty polski internauta wchodzi na strony internetowe poświęcone karierze zawodowej. Jednakże w porównaniu do zeszłego roku zainteresowanie stronami WWW z ofertami pracy i poradami zawodowymi spadło o jedną piątą.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Coraz mniej Polaków poszukuje pracy online

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

1 sie 2014 18:21


Jak wynika z danych firmy Gemius, w kwietniu 2014 ze stron internetowych z ofertami pracy skorzystało 27 proc. internautów a rok wcześniej 34 proc. Zdaniem Anny Józwik, HR menedżera z firmy Gemius, dane potwierdzają zmiany demograficzne jakie zachodzą w Polsce, a które znacząco wpływają na rynek pracy.

- Starzenie się populacji skutkuje coraz mniejszą liczbą osób podejmujących zatrudnienie. Biorąc pod uwagę rosnący popyt na pracowników, również wśród firm zagranicznych, które poszukują ich w Polsce i krajach ościennych, oferując atrakcyjne warunki zatrudnienia oraz pomoc w relokacji, coraz częściej firmy borykają się z trudnościami w pozyskaniu zasobów ludzkich - komentuje Józwik.

Czytaj też: Social media w Polsce mało przydatne w rekrutacji 

Zwraca też uwagę, że coraz częściej to firmy muszą walczyć o uwagę kandydatów do pracy i wymienia działania, po które sięgają pracodawcy, tj. programy poleceń, w których pracownicy rekomendujący swoich znajomych otrzymują gratyfikację finansową, korzystanie z usług firm doradztwa personalnego czy promocja w portalach społecznościowych.

- W rezultacie pracownicy, którzy mają pożądane kwalifikacje nie muszą aktywnie poszukiwać pracy w serwisach rekrutacyjnych - podsumowuje.

Gdzie polscy internauci szukają pracy?

Jak wynika z danych, najchętniej poszukują ofert zatrudnienia na portalu www.pracuj.pl (źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2014). Korzysta z niego ponad jedna czwarta internautów poszukujących pracy online (1,6 mln). Dużą popularnością cieszą się również strony www.indeed.com oraz www.gazetapraca.pl (1 mln).

 

Kto szuka pracy online?

Analizy wykazały, że w kwietniu 2014 strony związanych z karierą zawodową najczęściej odwiedzały osoby w wieku 25-35 i 46-55 lat, osoby z wykształceniem wyższym oraz pochodzące z województwa dolnośląskiego lub pomorskiego.

* Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci - Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów i obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA