Community manager, researcher, specjalista technologii 3D: Tych zawodów jeszcze 5 lat temu nie było na rynku pracy

• Na rynku pracy pojawiają się nowe profesje, w których pożądane są kompetencje obecnych 20- i 30-latków.
• Również innowacyjność gospodarki powoduje, że powstają specjalności, w których liczy się przede wszystkim kreatywność, znajomość nowych technologii i trendów.
• Co ciekawe, w wielu z nich można znaleźć zatrudnienie bez względu na ukończony kierunek studiów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Community manager, researcher, specjalista technologii 3D: Tych zawodów jeszcze 5 lat temu nie było na rynku pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 wrz 2016 13:21


Jeszcze kilka lat temu nikt nie przewidywał, jak duże znaczenie będzie miał druk w technologii 3D. Tymczasem wartość tego rynku rośnie na całym świecie, a innowacyjna metoda została wskazana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego jako jedna z priorytetowych dziedzin gospodarki, na której będą koncentrowały się wydatki przeznaczone na badania.

Czytaj też: Oto 25 najdziwniejszych zawodów świata

Druk 3D ma bowiem zastosowanie w wielu branżach i jest wykorzystywany przez najnowocześniejsze firmy na świecie – od medycyny, przez budownictwo, po design i jubilerstwo. W Polsce fachowców biegłych w tej technologii jest wciąż bardzo mało, a zapotrzebowanie na nich z czasem będzie rosło.

Snapchat, Wine i Pokemon Go

Ogromny potencjał biznesowy tkwi także w mediach społecznościowych. Facebook przekroczył już jakiś czas temu barierę miliarda użytkowników i generuje gigantyczne przychody z reklam, które sięgają nawet rzędu 4,3 miliarda dolarów za kwartał. Firmy na stałe zatrudniają więc community managerów lub specjalistów ds. social media, którzy odpowiadają za komunikację w mediach społecznościowych.

Do pracy w tym zawodzie konieczna jest nie tylko biegła znajomość obsługi poszczególnych kanałów i aplikacji społecznościowych, ale też stałe śledzenie aktualnych trendów. Niezbędna jest także umiejętność analitycznego myślenia i znajomość narzędzi monitorujących.

Czytaj też: Oto 15 zawodów, których jeszcze kilkanaście lat temu nie było

– W tej profesji przydaje się też szereg kompetencji miękkich, takich jak: komunikatywność, czy umiejętność szybkiego reagowania i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Na stanowiskach związanych z social media pracują specjaliści z bardzo różnorodnym wykształceniem, więc studenci, którzy marzą o takiej karierze powinni przede wszystkim na bieżąco śledzić branżowe trendy, doszkalać się w tym obszarze i starać się o praktyki w działach marketingu bądź różnego typu agencjach reklamowych – radzi dr Piotr Miller z biura karier PWSZ w Skierniewicach.

Z nowymi mediami związana jest również popularność specjalistów ds. content marketingu. Osoba na takim stanowisku odpowiedzialna jest m.in. za tworzenie i zarządzenie treściami na blogach i stronach firmowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

yyxyx 2016-09-19 15:52:31

Czyli typowe biurowe obijanie się. Oczywiście, będą wymagać od kandydata 5 lat doświadczenia i języka ang, a i tak wcisną tam znajomego, bo taką pracę to nawet małpa wykona.