Comarch może stworzyć nawet 400 nowych miejsc pracy

Comarch w 2015 r. chce inwestować w rozwój globalnej sieci sprzedaży i nowych produktów. Planuje zatrudnić od 200 do 400 osób w Polsce jeszcze w tym roku.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Comarch może stworzyć nawet 400 nowych miejsc pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

17 mar 2015 20:21


"Od stycznia zatrudnienie nam wzrosło dość istotnie i będzie widać istotny wzrost w całym roku. W tym roku nasze główne inwestycje będą dotyczyły budowy globalnej sieci sprzedaży i rozwoju nowych produktów. Inwestycje zarówno w rozwój sieci, jak i nowych produktów wiążą się ze znaczącym rozwojem kapitału ludzkiego. W tym roku utworzymy od 200 do 400 miejsc pracy w Polsce. Musimy też pozyskać sporo ludzi do pracy za granicą" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Janusz Filipiak, prezes Comarchu.

"W tym roku inwestycje w kapitał ludzki obejmują zatrudnienie nowych pracowników w kraju i za granicą oraz wzrost zarobków w Polsce, aby utrzymać wysokiej klasy specjalistów. Zwrócę uwagę, że w Comarchu ponad 400 najlepszych specjalistów zarabia ponad 6 tys. euro miesięcznie" - dodał.

Czytaj też: Comarch współpracuje z Uniwersytetem Wyszyńskiego w Warszawie

W 2014 r. Comarch zwiększył wydatki na badania i rozwój o około 10 proc. do 111 mln zł. W 2015 r. planowany jest dalszy wzrost nakładów na ten cel. Prezes poinformował, że spółka planuje w bieżącym roku zmianę sposobu raportowania i amortyzacji nakładów na R&D, nie powinno to mieć jednak wpływu na raportowany wynik netto.

W ocenie Filipiaka kończy się model rozwoju firm informatycznych polegający na sprzedaży licencji.

"Większość kontraktowanych umów zakłada dostarczenie usług z prywatnej chmury. My musimy kupić sprzęt i wytworzyć oprogramowanie i ponieść ciężar finansowania. W ten sposób informatyka staje się kapitałochłonna. Model polegający na sprzedaży licencji się kończy. Od chmury nie ma odwrotu - informatyka idzie zdecydowanie w tym kierunku" - powiedział.

Obecnie Comarch ma 45 spółek, działających w 48 miastach, 22 państwach i na czterech kontynentach.

"Wkrótce na pewno sprzedaż zagraniczna przekroczy sprzedaż krajową. Najważniejsza nadal pozostanie dla nas Europa. Chcemy wejść do USA i Kanady, ale tam potrzebny jest nam innowacyjny projekt. Bliski i Daleki Wschód też jest coraz bardziej w kręgu naszych zainteresowań. Ważny się staje się dla nas Dubaj, pozyskaliśmy tam szereg kontraktów, poza tym to dobre miejsce do robienia biznesu globalnego. Będziemy się tam mocno rozbudowywać" - powiedział Filipiak.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA