Co drugi rekruter nie dba o relacje z odrzuconymi kandydatami

• Połowa pracodawców deklaruje, że podtrzymuje relacje z kandydatami, którzy brali udział w procesie rekrutacyjnym, ale nie zostali zatrudnieni.
• Co drugi rekruter podaje przyczyny niezatrudnienia osobom, które uczestniczyły w rozmowie kwalifikacyjnej.
• Blisko połowa pracodawców zachowuje CV niezatrudnionych kandydatów w bazie. Jednak nie wszyscy z niej korzystają.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Co drugi rekruter nie dba o relacje z odrzuconymi kandydatami

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

18 lut 2016 14:18


Jak wskazują eksperci eRecruiter, podtrzymywanie relacji z wartościowymi kandydatami, którzy z określonych przyczyn nie zostali zatrudnieni, to bardzo ważny element candidate experience. Jednak taką praktykę stosuje jedynie co drugi przedsiębiorca.

Czytaj też: Tylko co druga firma monitoruje efektywność rekrutacji

- Rekrutacja to czasochłonny proces, w którym wszystkie działania mogące przyczynić się do skrócenia czasu jego trwania, są na wagę złota. Z pewnością takim dużym ułatwieniem jest prowadzenie tzw. bazy kandydatów odrzuconych. Zapraszając na spotkania osoby, które już wcześniej rekrutowaliśmy, oszczędzamy czas związany z przeglądaniem CV, ale również koszty, bo nie będziemy zmuszeni powtarzać początkowych elementów procesu rekrutacji – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Dobra rekrutacja nigdy się nie kończy

Z badania „Candidate Experience” wynika, że prawie połowa pracodawców zachowuje CV niezatrudnionych kandydatów w bazie. Jednak nie wszyscy z niej korzystają. Aż co czwarty pracodawca zagląda do niej tylko wtedy, gdy otrzyma mało zgłoszeń na opublikowane ogłoszenie o pracę.

Źródło: eRecruiter Źródło: eRecruiter

- Wciąż wielu pracodawców nie docenia korzyści wynikających z prowadzenia bazy kandydatów odrzuconych. Może to wynikać z tego, że gromadzenie CV w odpowiedni sposób wydaje się czasochłonnym obowiązkiem. Wcale tak nie musi być, jeśli ma się do tego celu specjalną platformę, jak na przykład eRecruiter. Wówczas wszystkie życiorysy można gromadzić w jednym miejscu, opisywać, specjalnie oznaczać, żeby wiedzieć, do których kandydatów wracać w pierwszej kolejności – mówi Izabela Bartnicka.

Dobrym sposobem utrzymywania kontaktu z odrzuconym kandydatem jest również przesyłanie informacji o aktualnie trwających rekrutacjach – robi tak co trzeci pracodawca. Podobnie 1 na 3 rekruterów odsyła kandydatów do śledzenia firmowej zakładki „Kariera”. Warto podkreślić, że wszystkie te metody są skutecznymi sposobami nie tylko na ponowne zaproszenie kandydata do rekrutacji, ale również utrzymanie jego zainteresowania firmą.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA