Chcesz zdobyć pracę? Wygraj grę o etat

Rola grywalizacji zyskuje na coraz większej popularności, a postęp technologiczny pozwala wykorzystać ją także podczas procesu pozyskania pracowników.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Chcesz zdobyć pracę? Wygraj grę o etat

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

16 wrz 2014 11:32


Pozyskanie talentów staje się coraz większym wyzwaniem, a organizacje zdają sobie sprawę z coraz silniejszej konkurencji w tym zakresie. W przypadku, gdy tradycyjne rozmowy kwalifikacyjne nie pozwalają w pełni poznać cech potencjalnego kandydata, grywalizacja staje się jednym ze źródeł informacji o jego kompetencjach oraz potencjale.

Czytaj też: Grywalizacja to łatwy i skuteczny sposób na integrację pracowników

Pomaga określić zaangażowanie oraz poziom motywacji rekrutowanego, czy sprawdzić jego umiejętności logicznego i analitycznego myślenia. Daje też możliwość zdiagnozowania obszarów zachowań uczestnika gry, które można wykorzystać w strukturach firmy.
 
- Uczestnictwo w grze pozwala określić, jak dana osoba reaguje na konkurencję, czy jej pomysły są kreatywne i świeże lub czy potrafi odnaleźć się w nowym i zmieniającym się  środowisku – zaznacza Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
 
Gamifikacja szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku doskonale radzących sobie w wirtualnym świecie młodych osób, dla których gry to element codzienności. Często wykorzystuje się je także w rekrutacji kadry zarządzającej, pracowników działów HR czy marketingu.

Czytaj też: Oto powody, dla których warto sięgać po gry szkoleniowe

- W przypadku partnerów biznesowych - poprzez zastosowanie elementów grywalizacji w postaci quizu czy ankiet, można poznać ich preferencje oraz zwiększyć lojalność wobec firmy – podkreśla Małgorzata Majewska.

Niecodzienna metoda

Gamifikacja opiera się na wykorzystaniu elementów gry, do której zostaje zaproszony potencjalny kandydat. Przypomina to strategiczną rozgrywkę, która pobudza kreatywność oraz chęć rywalizacji z innymi – niczym podczas znanej każdemu typowej potyczki komputerowej.

Rekruterzy stosują więc czynniki mobilizujące do współzawodnictwa o wymarzone stanowisko. Mogą to być np. rankingi wyników, gromadzenie punktów za wykonane zadania albo przyznawanie premii lub nagród.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA