Chcesz u nas pracować? Zagrajmy o to

Grywalizacja pozwala na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Za pomocą gier odbywa się rekrutacja, a pracownicy wykazują się umiejętnościami, zbierając odznaki i przechodząc kolejne poziomy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Chcesz u nas pracować? Zagrajmy o to

PODZIEL SIĘ


Autor: Karolina Kiszewska

26 lut 2013 13:40


Wykorzystanie mechaniki znanej z gier fabularnych i komputerowych do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, może znacznie zwiększyć ich zaangażowanie. Grywalizacja bazuje na przyjemności jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji i współpracy. Uczestnik ma do wykonania określone zadania, które pomagają mu zdobywać kolejne poziomy.

Grywalizacja w procesie rekrutacji

- Grywalizacja jest uznawana za jeden z najważniejszych trendów rynkowych najbliższych lat - mówi dla praca.wp.pl Magdalena Pietrzak, menedżer działu Search&Selection, w firmie doradztwa personalnego People. - Według badania zrealizowanego przez firmę Gartner do 2015 roku więcej niż 50 proc. firm zarządzających innowacyjnymi procesami, wprowadzi do nich elementy gier, a ponad 70 proc. organizacji z listy Global 2000 będzie miało co najmniej jedną aplikację opartą na grywalizacji do 2014 roku - dodaje Pietrzak.

Odpowiednie użycie mechanizmów z gier pozwala na wciągnięcie pracowników w proces pozyskiwania dla firmy talentów. W wirtualny sposób może zatem przebiegać proces rekrutacji, zarządzanie pracownikami, pozafinansowe formy wynagradzania i programy socjalne.

Rekrutacja w swojej zwykłej postaci jest procesem żmudnym, ze względu na długotrwały okres poszukiwania osoby posiadającej niezbędne kompetencje. Przejrzenie standardowego CV, czy przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej po pierwsze zajmuje dużo czasu, a po drugie nie wystarcza, aby określić, czy kandydat rzeczywiście nadaje się na dane stanowisko.

Firma zatem tworzy specjalną formę gry, która jest dedykowana kandydatom. Zainteresowani muszą zadeklarować chęć uczestnictwa w takiej formie rekrutacji rejestrując się do gry. Kandydaci za pomocą wirtualnej przestrzeni przenoszą się w realia firmy, a więc wykonują zadania, które potencjalnie czekają na nich właśnie na tym stanowisku. Podejmują decyzje, dokonują zmian, a także przyswajają nowe informacje. Za dobrze wykonane zadanie przyznawane są punkty, nagrody, odznaki. Pracodawca z całego procesu wyławia osoby, które zbiorą tych punktów najwięcej. Taka forma rekrutacji pozwala na zweryfikowanie rzeczywistych umiejętności i wiedzy kandydata.

W procesie rekrutacji grywalizację od kilku lat wykorzystuje m.in. firma Loreal, która w ramach gry Reveal umożliwia młodym ludziom wcielenie się w postać pracownika firmy i wprowadzenie na rynek nowego produktu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA