Brak informacji o pensji w ofertach pracy nie wynika z obaw polskich firm. To kwestia przyzwyczajenia?

Konkretne informowanie kandydatów o zarobkach na etapie ogłoszenia rekrutacyjnego nie jest w Polsce powszechną praktyką. Zwykle pisze się tylko o „dobrej pensji” czy „fajnej płacy”. Tymczasem zwlekanie z podaniem wynagrodzenia powoduje często stratę czasu zarówno pracodawcy, jak i kandydata.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Brak informacji o pensji w ofertach pracy nie wynika z obaw polskich firm. To kwestia przyzwyczajenia?

PODZIEL SIĘ


Autor: infoWire.pl

11 lut 2016 13:06


Kandydat powinien możliwie szybko otrzymać informację o wynagrodzeniu oraz podstawowych warunkach współpracy. Firmie ułatwia to znalezienie właściwych pracowników, a kandydatom – pracy, jakiej oczekują.

Czytaj też: Zarobki: Podczas rekrutacji to wciąż temat tabu

- Nie sądzę, aby brak informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracę wynikał z obaw polskich firm. Moim zdaniem jest to kwestia przyzwyczajenia. Zamieszczanie informacji o pensji w ogłoszeniach nie jest jednak powszechną praktyką także w krajach Europy Zachodniej, chociaż jest zdecydowanie częstsza niż u nas – mówi Jarosław Kiełpinski, kierownik działu rozwoju kadr w firmie Deichmann Obuwie.

Czytaj też: Deichmann informuje kandydatów o zarobkach przed rozmową kwalifikacyjną. Słusznie?

Możliwie wczesne informowanie kandydata o warunkach pracy i zarobkach to również oszczędność czasu dla obu stron.

- W naszej firmie proces rekrutacji rozpoczynamy od zamieszczenia ogłoszenia w internecie. W pierwszym etapie pytamy o predyspozycje i oczekiwania płacowe. Jeżeli podana kwota mieści się w naszych możliwościach finansowych, w odpowiedzi kandydat otrzymuje konkretną ofertę zarobków. Dzięki temu potencjalny pracownik ma szansę się zastanowić, czy takie warunki mu odpowiadają, jeszcze przed zaproszeniem na rozmowę rekrutacyjną – podkreśla ekspert.

Rynek pracy będzie wywierał wpływ na sposób prowadzenia procesów rekrutacyjnych przez pracodawców. W konsekwencji komunikacja z kandydatami stanie się bardziej rzeczowa i jaśniejsza. Polskie firmy już odczuwają trudności ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Dlatego, jeśli przedsiębiorca ma dobrze płatną ofertę pracy, powinien od razu informować o proponowanym wynagrodzeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.