Boeing prognozuje: świat potrzebuje 31 tysięcy nowych pilotów liniowych rocznie

• Świat potrzebuje 31 tys. nowych pilotów liniowych rocznie - oceniają przedstawiciele firmy Boeing.
• Nowi piloci są potrzebni, aby sprostać zwiększaniu się floty powietrznej, której silny wzrost następuje głównie w regionie Azji i Pacyfiku.
• W obliczu takiego rozrostu światowej floty powietrznej bardzo wysokie jest ryzyko niedoboru personelu pokładowego - stewardes i stewardów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Boeing prognozuje: świat potrzebuje 31 tysięcy nowych pilotów liniowych rocznie

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/MIW

25 lip 2016 19:27


W sumie trzeba będzie zwerbować do 2035 roku 617 tys. nowych pilotów liniowych, w tym 248 tys. w regionie Azji i Pacyfiku. W tym samym czasie Europa będzie potrzebować 104 tys. nowych pilotów, 112 tys. Ameryka Północna, 51 tys. Ameryka Łacińska, 58 tys. Bliski Wschód, a po 22 tys. Afryka i Rosja z krajami Wspólnoty Niepodległych Państw.

- W regionie Azji i Pacyfiku skupia się 40 proc. światowych potrzeb dzięki rozwojowi rynku samolotów wąskokadłubowych, na który zapotrzebowanie generują tanie linie lotnicze - wyjaśnił Boeing.

- W Ameryce Północnej wzrost rynku jest związany z otwarciem nowych kierunków podróży - na Kubie i w Meksyku, podczas gdy w Europie wzrost wynika z siły rynku w ramach Unii Europejskiej - podkreśla amerykański producent samolotów. Boeing szacuje, że w ciągu najbliższych 20 lat przewoźnicy lotniczy będą potrzebowali 39 600 nowych samolotów cywilnych.

Europejski rywal Boeinga, Airbus, liczy, że będzie to ponad 9,5 tys. dużych samolotów i ponad 23,5 tys. maszyn średniego zasięgu.

W obliczu takiego rozrostu światowej floty powietrznej ryzyko niedoboru personelu pokładowego - stewardes i stewardów - jest bardzo wysokie, ponieważ w ciągu 20 lat będzie ich trzeba 814 tys., czyli 40 tys. rocznie.

Potrzeby są największe w regionie Azji i Pacyfiku (268 tys.), w Ameryce Północnej (127 tys.) i Europie (118 tys.).

Przewoźnicy lotniczy będą też musieli do 2035 roku zatrudnić co roku 35 tys. techników, czyli w sumie 679 tys.

Dane te są przeznaczone według Boeinga dla linii lotniczych jako pomoc w planowaniu i pochodzą z siódmej edycji zestawiania opracowanego przez koncern.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA