Bank ING przyznaje. Mamy problem z IT i w małych miejscowościach. Ale marka pomaga

- Sektor bankowości jeszcze nie jest atrakcyjny dla młodych, ponieważ jako branża nie pokazaliśmy, że praca w banku może być równie interesująca jak praca w firmie technologicznej. To wyzwanie, nad którym obecnie pracujemy - mówi Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor pionu HR w ING Banku Śląskim
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Bank ING przyznaje. Mamy problem z IT i w małych miejscowościach. Ale marka pomaga

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

5 cze 2017 20:02


ING Bank Śląski przechodzi transformację. Od trzech lat realizuje strategię „Think forward”. Zmieniacie się dla młodych?

Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor pionu HR w ING Banku Śląskim: - Rzeczywiście zmieniamy się zarówno wizualnie, jak i strukturalnie. Nie robimy tego jednak ze względu na młodych. Dla nas potencjalnym pracownikiem jest każdy człowiek, który posiada właściwy zestaw kompetencji i „orange kod”, czyli odpowiedni system wartości, który jest częścią DNA naszej firmy. Chcemy, aby cały zespół był zadowolony z pracy. Myślę, że każdy człowiek – bez względu na wiek - lubi przyjazną i sprawną komunikację, wpływ na podejmowane decyzje czy wsparcie ze strony współpracowników i przełożonego.

Ale wyzwania rekrutacyjne przed ING są duże.

- Wyzwaniem na pewno jest pozyskanie dobrych specjalistów IT, gdzie rynek pracy jest wydrenowany. Mierzymy się również z brakiem kompetencji w małych miejscowościach, w których nie ma ośrodków akademickich i trudno znaleźć odpowiednich pracowników. Wydaje mi się jednak, że nasze kłopoty są mniejsze niż w innych firmach. Marka ING jest bardzo silna. Jesteśmy w gronie Top Employers. Kojarzymy się ze stabilną marką, której można zaufać. Zdecydowanie wspiera to nasze procesy rekrutacyjne.

Millenialsi wkrótce zdominują rynek pracy. Według badania Deloitte do 2025 r. aż 75 proc. pracowników będzie stanowić pokolenie Y, dla którego banki nie są atrakcyjnym pracodawcą.

- Sektor bankowości jeszcze nie jest atrakcyjny dla młodych, ponieważ jako branża nie pokazaliśmy, że praca w banku może być równie interesująca jak praca w firmie technologicznej. To wyzwanie, nad którym obecnie pracujemy. Staramy się pokazać młodym, że w banku można przeżyć fantastyczną przygodę. Wnętrza naszych biur nie różnią się wiele od wnętrz spółek IT, a nowoczesnych metod pracy mogą nam pozazdrościć firmy z różnych branż. Z kolei placówki bankowe, w dużej mierze oparte są na nowoczesnej technologii.

Część młodych już jednak wie, że możemy być atrakcyjnym pracodawcą, o czym świadczy spora liczba pracowników do 35 roku życia. W tej grupie wiekowej znajduje się ponad 40 proc. naszych współpracowników. Wyzwaniem jest przekonanie pokolenia Z, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Osoby do 21 roku życia, które przebywają w świecie cyfrowym – na Snapchacie, Instagramie czy w blogosferze, również odnajdą się w naszym banku. Na co dzień korzystamy z tego typu rozwiązań i jesteśmy bardzo aktywni w mediach społecznościowych. Otrzymaliśmy niedawno nagrodę w konkursie Złoty Bankier dla Najlepszego Banku w social mediach. To też pokazuje jak działamy, nagrodę przyznają przecież internauci.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.