Adecco: Media społecznościowe zyskują na sile jako narzędzie rekrutacji

Osoby szukające pracy coraz rzadziej będą zaglądać na strony internetowe firm i przeczesywać portale z ogłoszeniami. Chociaż to wciąż najpopularniejsze metody odnajdywania ofert, zmiana już się dokonuje – w siłę rośną media społecznościowe.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Adecco: Media społecznościowe zyskują na sile jako narzędzie rekrutacji

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

15 lis 2015 13:24


Wyniki badań Adecco „Work Trends Study” nie pozostawiają wątpliwości, że internet jest najczęściej używanym narzędziem zarówno wśród rekruterów, jak i kandydatów do pracy. Kandydaci deklarują, że aż 74 proc. ich aktywności związanych z poszukiwaniem zatrudnienia odbywa się online.

Co ciekawe, w Europie Wschodniej ten wskaźnik jest najwyższy spośród wszystkich analizowanych regionów i przekracza 80 proc. Osoby, które rekrutują nowych pracowników spędzają w sieci 55 proc. czasu pracy. W tym zakresie Europa Wschodnia również wyprzedza ogólnoświatowy trend, ale najbardziej „zdigitalizowane” są rekrutacje w badanych krajach obu Ameryk.

Rekrutacja w internecie

Najpopularniejsze platformy wykorzystywane w celach związanych z poszukiwaniem zatrudnienia to wciąż portale z ogłoszeniami (61 proc. czasu, który kandydaci poświęcają szukaniu pracy online i 49 proc. czasu spędzanego przez rekruterów na pracy online) i strony internetowe firm (odpowiednio 25 proc i 31,5 proc.). Jednak media społecznościowe błyskawicznie nadrabiają zaległości (15 proc. i niemal 20 proc.).

Czytaj też: Użytkownicy Facebooka i Twittera na celowniku rekruterów. Kto ich śledzi najczęściej i co sprawdza?

- Media społecznościowe w przeciągu kilku lat przestały być tylko platformami do podtrzymywania relacji prywatnych – mówi Michał Gołgowski, dyrektor departamentu pracy stałej w Adecco Poland. – Stały się ważnym narzędziem budowania reputacji, zarówno osób prywatnych jak i firm, oraz nawiązywania i pielęgnowania znajomości zawodowych. W Internecie pojawiły się portale dedykowane wyłącznie obszarom życia powiązanym z pracą. Przenoszenie rekrutacji lub przynajmniej pewnych elementów tego procesu do mediów społecznościowych jest więc zjawiskiem nieuniknionym. Badanie przeprowadzone przez Adecco pokazuje, że rynek pracy zmierza właśnie w tym kierunku – dodaje.

Portale społecznościowe w rekrutacji

Media społecznościowe dla coraz większego grona osób stają się jednym z najważniejszych sposobów poszukiwania pracy lub kandydatów do pracy. Aż 37 proc. kandydatów i 25 rekruterów na świecie używa mediów społecznościowych w celach zawodowych.

W krajach Europy Wschodniej te wskaźniki są niższe i wynoszą odpowiednio 27 i 10 proc. Różnica ta wynika z jednej strony z tego, że serwisy specjalizujące się w relacjach zawodowych wciąż nie są u nas tak popularne jak w innych rejonach świata, z drugiej – jest pochodną rodzaju prowadzonych rekrutacji.

Dzięki mediom społecznościowym pracy szukają najczęściej wyspecjalizowani fachowcy z sektora usług, który wciąż nie jest w naszej części Europy tak rozwinięty jak np. na zachodzie kontynentu.

*Raport „Work Trends Study” powstał w oparciu o badania, w których wzięło udział 31 793 kandydatów oraz 4 168 rekruterów z całego świata, w tym w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA