7 mitów o outsourcingu procesu rekrutacji

Outsourcing rekrutacji jest rozwiązaniem drogim i tylko dla dużych organizacji, oznacza utratę kontroli nad procesem, nie sprawdza się przy wyższych stanowiskach. Czy na pewno?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

7 mitów o outsourcingu procesu rekrutacji

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

17 wrz 2015 10:58


Pozyskiwanie zaangażowanych pracowników jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju każdej organizacji. Jednocześnie coraz więcej firm zmaga się z trudnościami w docieraniu do talentów, które mogłyby budować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa.

Dla wielu z nich oczywistym rozwiązaniem jest korzystanie z usług firm realizujących Recruitment Process Outsourcing (RPO) czyli outsourcing procesu rekrutacji. Innym firmom podjęcie tej decyzji skutecznie utrudniają mity, które przez lata utrwaliły się na temat tej usługi. Przyjrzyjmy się im dokładniej.

RPO to zbyt drogie rozwiązanie

Przed wdrożeniem RPO warto przeanalizować budżet realizacji rekrutacji własnymi siłami, uwzględniając zarówno koszty publikacji ogłoszeń, dostępu do baz kandydatów, rozwiązań technologicznych, jak i czasu pracy osób zaangażowanych w proces.

Dla działu HR rekrutacje są jednym z wielu obowiązków, realizowanych z takim zaangażowaniem, na jakie pozwalają bieżące priorytety. Tymczasem firma specjalizująca się w rekrutacjach zmierzyła się już z najtrudniejszymi sytuacjami, przetestowała różne rozwiązania i wie, które są najbardziej efektywne.

Zastosowanie RPO długoterminowo zapewni firmie oszczędności wynikające m.in. ze zmniejszenia liczby wywiadów rekrutacyjnych z udziałem menedżerów oraz skrócenia czasu obsadzania wakatu.

- Często okazuje się, że koszt czasu poświęconego przez menedżera na analizę CV, przeprowadzenie rozmów z kandydatami oraz weryfikację deklarowanych kompetencji i umiejętności znacznie przewyższa opłatę rekrutacyjną naliczaną przez firmy doradztwa personalnego – zauważa Tomasz Polikowski, dyrektor ds. kluczowych klientów z LeasingTeam.

RPO to rozwiązanie tylko dla dużych organizacji

W mniejszych firmach pracownicy mają szeroki zakres obowiązków i odpowiedzialności, a tym samym decydujący wpływ na sukces rynkowy organizacji. Jednak takie firmy często pozyskują kandydatów tylko z ogłoszeń rekrutacyjnych, co wynika z braku wewnętrznych specjalistów ds. rekrutacji i czasu na inne działania. Obowiązek rekrutowania pracownika zazwyczaj spada na menedżera, który powinien realizować inne działania, bezpośrednio przekładające się na zysk dla firmy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA