5 najbardziej pożądanych przez pracodawców cech w sprzedaży

Czego od kandydatów do pracy w sprzedaży oczekują pracodawcy? Co liczy się w poszczególnych branżach?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

5 najbardziej pożądanych przez pracodawców cech w sprzedaży

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

28 kwi 2014 10:59


Portal pracy Praca.pl, na podstawie analizy ogłoszeń opublikowanych w serwisie wskazuje, jakich umiejętności poszukują obecnie pracodawcy. Są to:

Doświadczenie w sprzedaży - pożądane lub mile widziane w 55 proc. ogłoszeń rekrutacyjnych. Szczególnie ważne w branży e-commerce i finansach. Pracodawcy chcą zatrudniać osoby, które wiedzą już z czym wiąże się praca w sprzedaży i są w stanie udokumentować swoje osiągnięcia.

Czytaj też: 10 cech skutecznego pracownika sprzedaży

Komunikatywność - praca sprzedawcy (niezależnie od tego czy jest to telemarketer, przedstawiciel handlowy czy pracownik obsługi klienta w sklepie) wymaga umiejętności porozumienia się z klientem, otwartości, łatwości wysławiania się i umiejętności wyjaśniania wątpliwości. Te wszystkie kompetencje zbiorczo nazywane są przez pracodawców komunikatywnością, która jest uwzględniona w 38 proc. ogłoszeń.

Nie znaczy to, że pozostałe stanowiska w sprzedaży nie wymagają komunikatywności - dla wielu pracodawców kompetencja ta jest tak oczywista w kontekście pracy w sprzedaży, że nie umieszczają jej w treści ogłoszenia rekrutacyjnego.

Nastawienie na cel - czyli odpowiedzialność za wyniki i dążenie do ich realizacji, pojawia się w co trzecim ogłoszeniu u pracę w sprzedaży (32 proc.). Trudno się temu dziwić - miarą efektywności pracy pracownika w dziale sprzedaży jest przynoszony firmie zysk w postaci zamówień i sprzedanych towarów lub usług. Nastawienie na cel jest szczególnie podkreślane w ogłoszeniach z sektora usług i bankowości / finansów.

Dobra organizacja pracy - 29 proc. ogłoszeń zawiera wymagania dotyczące tej kompetencji. Jest to również jedno z najważniejszych kryteriów w handlu i obszarze retail.

Zaangażowanie - chęć do pracy i idąca z tym w parze pracowitość pojawia się w 28 proc. ogłoszeń. Pracodawcy oczekują, że zatrudniona przez nich osoba będzie chcieć podwyższać wyniki biznesowe firmy. W wielu przypadkach praca w sprzedaży jest oparta o wynagrodzenie całkowicie bądź częściowo prowizyjne - w efekcie brak zaangażowania przekłada się na niskie wynagrodzenie i szybką utratę pracownika, co zwrotnie generuje firmie koszty związane z rekrutacją i wdrożeniem kolejnego pracownika.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.