5 cech, które zwiększają szanse na zdobycie pracy

Wyższe wykształcenie, a nawet doświadczenie przestały być  gwarantem znalezienia zatrudnienia. Dziś kandydaci, żeby zdobyć wymarzoną posadę, muszą wykazać się czymś, co ich wyróżni.

Autor: jk 22 lip 2015 6:53

REKLAMA

Komunikatywność

Komunikatywność to jedna z umiejętności miękkich, która jest pożądana niemal w każdej firmie. Zdolność do efektywnego porozumiewania się jest cenna nie tylko przy kontaktach z klientami, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na relacje między pracownikami. Osoba obdarzona wysoko rozwiniętymi zdolnościami komunikacyjnymi nie ma problemu z dogadaniem się z innymi, samodzielnie rozpoczyna dyskusje, ale także słucha innych, nawet jeśli mają odmienne poglądy.

– Z takimi ludźmi w zespole współpraca jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Dlatego nie pozwólmy, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej opanował nas stres i odważnie wypowiadajmy się, dyskutujmy, a nawet – jeśli klimat rozmowy temu sprzyja – zażartujmy z rekruterem – doradza Rafał Dryla, dyrektor zarządzający GP People.

– Również tak zwane „small talki” to ważna umiejętność, którą warto opanować, bo to bardzo istotny element nie tylko relacji biznesowych, ale też doskonały wstęp do poważnej rozmowy – dodaje. (Fot. Pixabay)


Puls HR Puls HR

5 cech, które zwiększają szanse na zdobycie pracy

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA