4 wskazówki, jak korzystać z Twittera by znaleźć pracę

Przeprowadzone w ubiegłym roku badanie Jobvite's Social Recruiting dowodzi, że ok. 40 proc. osób poszukujących pracy i 55 proc. rekrutujących jest aktywnych na Twitterze. Natomiast przeprowadzone w styczniu przez firmę rekrutacyjną iCIMS badanie wykazało, że 51 proc. wszystkich ofert pracy publikowanych w social media, znajduje się właśnie na Twitterze.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

4 wskazówki, jak korzystać z Twittera by znaleźć pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

27 mar 2014 10:35


Klaus Obermeier, CEO Iotronics Corporation, firmy pomagającej poszukującym pracy korzystać z social media przedstawia na portalu "Business Insider" 4 wskazówki, jak poszukiwać pracy przez Twittera.

Po pierwsze: co tweetować? Wybierz dwa, trzy tematy, związane z branżą, w której chcesz pracować i w ich obszarze bądź aktywny. Śledź tweety innych osób, komentuj. W ten sposób prędzej zostaniesz zauważony, również przez rekrutera.

Czytaj też: Nieodkryty potencjał Twittera? Tak były wojskowy znalazł pracę

Po drugie: śledź liderów w swojej branży. Na Twitterze aż roi się od treści eksperckich, dyskusji, komentarzy. Dobrze jest się zorientować, kto w danej branży jest liderem, w czyj głos warto się wsłuchać i podążąć za nim. W ten sposób nie tylko zwiększamy swoje rozeznanie w rynku, ale i wiemy, z kim można się w danej sprawie skontaktować.

Po trzecie: działaj. Bierny użytkownik Twittera może zginąć w tłumie. Angażuj się w dyskusje, komentuj, publikuj ciekawe treści.

Po czwarte: koszystaj z Twesume i w 140 znakach opisz siebie jako dobrego kandydata do pracy. Kluczowymi skaładnikami Twesume są: branża, w której chcesz pracować, stanowisko, lokalizacja, a także informacje o tobie i twoich mocnych stronach.

Ponieważ 140 znaków to niezbyt wiele - dobrze jest dołączyć do tego link do swojego profilu na LinkedIn, czy CV zamieszczonego w sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.