U Forda w Genk wysokie odprawy, u Opla w Niemczech zamrożenie płac?

Wiele wskazuje na to, że przedstawiciele załogi, przewidzianej do redukcji (w 2014 r.) fabryki Forda w belgijskim Genk zakończą spór z szefostwem firmy po uzgodnieniu odpraw w wysokości 30 miesięcznych pensji.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

U Forda w Genk wysokie odprawy, u Opla w Niemczech zamrożenie płac?

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl (AG)

wnp.pl

18 mar 2013 11:34


Likwidacja 4 300 miejsc pracy w fabryce Forda w Genk jest tylko częścią, szacowanego na 30 000 cięć, ogólnoeuropejskiego programu zwolnień pracowników, o którym mówi się od połowy 2012 r., również u takich producentów samochodów jak PSA, Renault czy Opel.

Produkcja w fabryce Forda w Genk jest wstrzymywana wobec sporów pracowniczych, zarówno tam jak i u wytwórców komponentów, od momentu gdy Ford ogłosił w październiku 2012 r. swoje plany co do przyszłości zakładu w Belgii i dwóch spółek w Wielkiej Brytanii.

Ford planuje 18 marca uruchomić linie montażowe w Genk, gdzie produkowane są takie modele jak: Mondeo, S-Max i Galaxy. Rozmowy z pracownikami na temat warunków ich odpraw są kontynuowane.

Z kolei w trzech z pięciu niemieckich fabryk Opla pracownicy przystali na zamrożenie płac, co ma sprzyjać przywróceniu rentowności firmy.

Załogi Opla w zakładach GM w Ruesselsheim, Kaiserslautern i Dudenhofen głosowali w większości (83%) za utrzymaniem płac na obecnym poziomie do 2015 r. w zamian za utrzymanie ich miejsc pracy. Pracownicy w Eisenach będą głosować w tej sprawie w najbliższych dniach, a negocjacje trwają w zakładzie w Bochum, gdzie produkcja prowadzona będzie do końca 2016 r.

Spółka GM Europe, która obejmuje centrale: Opla w niemieckim Ruesselsheim i Vauxhall w angielskim Luton, straciła od 1999 r. 18 mld USD , w tym 1,8 mld USD deficytu dotyczy ubiegłego roku. Ford stracił w ub.roku w Europie 1,5 mld USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA