Rząd zajmie się propozycjami zmian w ustawie o SSE

We wtorek rząd omawiać będzie propozycje dotyczące m.in. zezwoleń na działanie w specjalnej strefie ekonomicznej (SSE), czy zwrotu pomocy publicznej otrzymanej przez firmy działające w SSE. Rozwiązania takie przewidują założenia zmian do ustawy o SSE.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rząd zajmie się propozycjami zmian w ustawie o SSE

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

24 mar 2014 9:50


Przygotowany przez resort gospodarki projekt założeń wymienia m.in. przesłanki wygaszania zezwolenia na działanie w strefie na wniosek przedsiębiorcy. Firma mogłaby wystąpić o to np. w sytuacji, gdy przed dniem złożenia wniosku nie korzystała z ulgi w podatku dochodowym w oparciu o zezwolenie. Przewidziano też możliwość cofnięcia zezwolenia na wniosek przedsiębiorstwa, które skorzystało już z ulgi podatkowej, ale nie jest w stanie spełnić warunków zezwolenia.

Podstrefa tyska KSSE.

Projekt wprowadza regulacje dotyczące zwrotu pomocy publicznej otrzymanej przez firmy działające w SSE. Obecnie nie ma procedury zwrotu podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego a także procedury płatności odsetek. Wskazano, że cofnięcie zezwolenia będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu pomocy publicznej. Do czasu zwrotu pomocy przedsiębiorcy nie mogłoby być udzielone nowe zezwolenie.

Zwrotowi ma podlegać w przypadku cofnięcia zezwolenia pomoc publiczna, którą stanowił niezapłacony podatek, wraz z odsetkami w wysokości jak dla zaległości podatkowych. Roszczenia związane ze zwrotem pomocy będą przedawniać się z upływem 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym przedsiębiorca skorzystał z pomocy publicznej.

Resort gospodarki zaproponował w projekcie wprowadzenie regulacji dotyczącej przechowywania dokumentacji związanej z udzieleniem zwolnień podatkowych w SSE. Obecnie kwestie te nie są uregulowane. Przedsiębiorcy korzystający z takiej pomocy mają prowadzić księgi podatkowe. Ponadto muszą przechowywać księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń związanych ze zwrotem pomocy, czyli przez 10 lat.

"Niezależnie od powyższych obowiązków przedsiębiorcy korzystający z pomocy z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy przechowują dokumenty związane z poborem podatku w zakresie wykonywania obowiązków płatnika do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń związanych ze zwrotem pomocy publicznej" - napisano w projekcie.

Regulacje te nie będą dotyczyć firm, które skorzystały ze zwolnienia podatkowego, ale wobec których upłynął już 5 letni okres dotyczący przechowywania dokumentów określony w Ordynacji podatkowej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA