Renault-Nissan i Daimler planują budowę fabryki w Meksyku

Alians Renault-Nissan oraz Daimler AG znacząco rozszerzają współpracę, planując wspólne projektowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz uruchomienie produkcji w Meksyku.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Renault-Nissan i Daimler planują budowę fabryki w Meksyku

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.pl

wnp.pl

3 lip 2014 15:08


Dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan, Carlos Ghosn oraz dyrektor generalny Daimlera, Dieter Zetsche, poinformowali, że ich firmy osiągnęły porozumienie w sprawie powołania joint venture, w którym obie strony będą miały po 50% udziałów. Podmiot ten będzie nadzorował budowę i działanie nowych zakładów produkcyjnych w Aguascalientes, w północno-środkowym Meksyku.

Nowa fabryka powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących zakładów Nissana, a jej docelowe moce produkcyjne wyniosą 300 tys. pojazdów rocznie. Uruchomienie produkcji - początkowo modeli Infiniti - zaplanowano na 2017 r. Produkcja pod marką Mercedes-Benz ma rozpocząć się w roku 2018. Daimler i Nissan wspólnie poniosą koszty całej inwestycji w Aguascalientes, szacowane mniej więcej 1 mld euro.

Do czasu osiągnięcia pełnej wydajności przez zakład, co powinno nastąpić w 2021 r., firmy stworzą blisko 5 700 miejsc pracy dla inżynierów, pracowników linii produkcyjnych oraz personelu wsparcia. Ponadto wysoki wskaźnik lokalizacji znacząco zwiększy udział meksykańskich kooperantów.

Ścisła współpraca między markami Infiniti i Mercedes-Benz w każdej fazie powstawania produktu (począwszy od zaawansowanych badań i projektowania, a skończywszy na produkcji) ma gwarantować, że pojazdy powstające w ramach tego przedsięwzięcia będą wyraźnie różniły się od siebie pod względem stylistyki i specyfikacji.

W Aguascalientes obydwaj partnerzy będą zatrudniać wysoko ocenianych i bardzo efektywnych pracowników Nissana. Nissan produkuje pojazdy w Aguascalientes od 1992 r., a w ub.roku zakłady zostały znacznie rozbudowane.

W listopadzie Nissan otworzył pierwszą część wartego 2 mld USD kompleksu produkcyjnego w Aguascalientes, zwiększając swoje całkowite moce produkcyjne w Meksyku do ponad 850 tys. pojazdów rocznie. Meksyk jest już również ważnym rynkiem dla Daimlera. Do koncernu należą fabryki pojazdów ciężarowych i autobusów w Saltillo, Santiago Tianguistenco i Garcii, centrum dystrybucji części w San Luis Potosí oraz zakład regeneracji podzespołów w Toluca. W segmencie samochodów osobowych Daimler utrzymuje w Meksyku centrum przeglądów przedsprzedażnych oraz ośrodek szkoleniowy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA