Parki technologiczne zmieniają swoje oblicze

- Parki technologiczne udostępniają start-upom już nie tylko biura, ale także laboratoria i powierzchnie produkcyjne. W obszarze usług proinnowacyjnych największe zapotrzebowanie młode firmy wykazują w zakresie marketingowym – twierdzi Marzena Mażewska z SOOIPP.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Parki technologiczne zmieniają swoje oblicze

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

30 maj 2016 8:30


- Polscy przedsiębiorcy mają potencjał, jednak ich projekty wymagają wsparcia: merytorycznego, organizacyjnego, które pozwoli skutecznie wprowadzać nowe pomysły na rynek - powiedziała Marzena Mażewska, prezes zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce. Zastrzega, że charakter wsparcia poszukiwanego przez młode firmy ulega zmianom.

- Zapotrzebowanie na wsparcie ze strony start-upów zmienia się w porównaniu do czasu z początku poprzedniej perspektywy finansowej, kiedy młode firmy poszukiwały przede wszystkim dogodnej lokalizacji: atrakcyjnego biura, dobrych warunków technicznych i dostępu do szybkiego Internetu, co nie było wtedy tak powszechne - wspomina Mażewska.

Czytaj też: Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny: Spawex inwestuje. Będą miejsca pracy

Jak twierdzi, "w tej chwili firmy coraz częściej pytają o wsparcie w inkubacji lub akceleracji projektów gospodarczych oraz różnego rodzaju infrastrukturę techniczną".

- Tutaj parki technologiczne wychodzą im naprzeciw: to już nie tylko biura do wynajęcia, ale kompleksy obejmujące także m.in. laboratoria, prototypownie i wzorcownie - wskazuje prezes SOOIPP.

Dostępne laboratoria

Dostęp do laboratoriów jest konieczny, aby umożliwić młodym firmom technologicznym testowanie właściwości fizycznych i chemicznych produktów. Także w tym zakresie parki technologiczne poszerzają swoje oferty.

Czytaj też: Kielecki Park Technologiczny buduje mieszkania dla startupowców

- Wiele laboratoriów w parkach jest certyfikowanych, dzięki czemu przedsiębiorca może na miejscu uzyskać dokument potwierdzający, że jego produkt spełnia konieczne normy - podkreśla Mażewska.

B+R bardziej istotne niż marketing

Istotną funkcją parków i inkubatorów technologicznych jest także wsparcie w obszarze usług proinnowacyjnych. - SOOIP od kilku lat prowadzi badania nad firmami w parkach i inkubatorach. W tym roku pytaliśmy ich rezydentów o zapotrzebowanie na usługi proinnowacyjne. Z naszych badań wynika, że firmy mniej potrzebują wsparcia w zakresie badawczo-rozwojowym, a bardziej w zakresie marketingowym: w ocenie szans produktów na rynku albo badania ich konkurencyjności lub w przygotowaniu strategii marketingowej. Dla firm nie jest tak istotne wsparcie w uzyskaniu finansowania, jak w rozeznaniu rynku dla nowych produktów i usług - twierdzi Mażewska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA