Marcin Chludziński o nowej strategii Agencji Rozwoju Przemysłu

- Zależy nam na tym, aby młodzi, utalentowani ludzie mieli jak najlepsze warunki do rozwoju i w konsekwencji chcieli pracować w Polsce. Aby mieli szansę czerpać z doświadczeń praktyków – producentów gier, deweloperów, wydawców – mówi w rozmowie z PulsHR.pl Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Marcin Chludziński o nowej strategii Agencji Rozwoju Przemysłu

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

13 wrz 2016 14:05


Agencja Rozwoju Przemysłu to nie tylko restrukturyzacje. Ostatnio mocno angażujecie się w projekty innowacyjne – program kosmiczny, e-Bus czy w produkcję gier wideo.

Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu: - Zgadza się. Jesteśmy dość interdyscyplinarnym przedsięwzięciem, a właściwie spółką akcyjną. Pierwotna funkcja agencji to restrukturyzacja, czyli interwencja finansowa i doradcza w firmach, które mają problemy po to, żeby mogły dalej pracować, produkować i zatrudniać ludzi. Żeby po prostu nie znikały z rynku. Drugi wątek – który jest z nami związany od dłuższego czasu – to wspieranie innowacji, jeśli chodzi również o wsparcie kapitałowe, pożyczki na innowacje. Nie chodzi nam o zmianę procesu produkcyjnego na bardziej innowacyjny, ale o to, żeby produkt, który powstanie był produktem innowacyjnym. Takim, który sprzeda się na obcych rynkach i przyniesie wartość dodaną.

Jak na przykład?

- Gry komputerowe, których nikt nie zrobił, a które mają szansę podbić rynek, czy też drony, urządzenia, roboty. Wspieramy firmy, które się tym zajmują. Nie w fazie start-upowej, bo nie taka jest nasza rola, ale w momencie kiedy już ktoś staje na nogi i potrzebuje pieniędzy na dalszy rozwój, inwestycje i ekspansje.

Stąd powołanie spółki ARP Games czy udział w programie kosmicznym?

- ARP Games to rezultat działań Agencji Rozwoju Przemysłu, Uniwersytetu Śląskiego i powiatu cieszyńskiego w ramach wspólnego projektu akceleracyjnego. Najważniejszym zadaniem stojącym przed ARP Games to efektywne wsparcie komercjalizacji dobrych pomysłów. Zależy nam na tym, aby młodzi, utalentowani ludzie mieli jak najlepsze warunki do rozwoju i w konsekwencji chcieli pracować w Polsce. Aby mieli szansę czerpać z doświadczeń praktyków – producentów gier, deweloperów, wydawców. W Polsce działa ponad 150 firm tworzących gry wideo, a badania wskazują, że w najbliższych latach sektor ten będzie się rozwijał bardzo dynamicznie.

Inną branżą, którą się zajmujemy, jest również przemysł kosmiczny. Uruchomiliśmy cykl staży dla inżynierów, aby w firmach z tego sektora miał kto pracować. Te działania może nie mają wydźwięku typowo rynkowego, ale żeby był biznes, potrzebni są ludzie, którzy potrafią ten biznes zrobić. I tym też się zajmujemy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA