Fabryka Daimlera w Polsce: Budowa ruszy w drugiej połowie roku

• W drugiej połowie roku powinna rozpocząć się budowa nowej fabryki silników koncernu Daimler AG w Jaworze - poinformował Mercedes-Benz Polska.
• Zgodnie z planami budowa zakończy się w 2019 r., a w 2020 r. zakład osiągnie pełne moce produkcyjne, wytwarzając kilkaset tysięcy silników na rok.
• Inwestor planuje przeznaczenie znaczących środków na szkolenia dla nowo przyjmowanych pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Fabryka Daimlera w Polsce: Budowa ruszy w drugiej połowie roku

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

23 cze 2016 16:43


Na początku maja niemiecki koncern Daimler AG ogłosił, że zamierza zainwestować ok. 500 mln euro w budowę nowej fabryki silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Pierwszy w naszym kraju zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, niedaleko Legnicy.

Będą w nim wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do całej gamy samochodów osobowych Mercedes-Benz. Decyzja o lokalizacji i realizacja projektu zależą od ostatecznych zobowiązań dotyczących warunków inwestycyjnych.

Czytaj też: Fabryka Daimlera w Polsce, Jawor, Mercedes: Kilkaset miejsc pracy już w 2019 r.

- Dla Daimlera przy wyborze lokalizacji najważniejsze były takie czynniki, jak położenie i uzbrojenie działki, a szczególnie jej skomunikowanie, bo całość produkcji będzie trafiać na eksport. Poważnym czynnikiem był też dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry - tym Polska wygrywa ze wszystkimi państwami Europy Centralnej. Oczekiwania dotyczące pomocy państwa nie odbiegają od zaplanowanego dla Specjalnych Stref Ekonomicznych - wyjaśniła Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor ds. komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz Polska.

Według niej utrzymanie założonych terminów dotyczących inwestycji jest bardzo ważne dla niemieckiego producenta, bowiem notuje on rekordowy popyt na swoje samochody. W zeszłym roku na całym świecie sprzedano ponad 2 mln pojazdów osobowych Mercedes-Benz.

W polskiej fabryce w Jaworze mają być produkowane zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem dla całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A po limuzyny klasy S. Będą to motory nowej generacji, spełniające europejskie normy emisji spalin badane w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie jak do tej pory - w warunkach laboratoryjnych.

Łabno-Falęcka poinformowała, że fabryka będzie spełniać wyśrubowane normy ochrony środowiska i energooszczędności. Proces produkcyjny zostanie w niej wysoce zautomatyzowany.

Jak szacuje Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w sumie w fabryce i jej otoczeniu będzie pracowało może nawet 3 tys. ludzi. Inwestor planuje przeznaczenie znaczących środków na szkolenia dla nowo przyjmowanych pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA