Dobiegają końca negocjacje z Daimler AG w sprawie budowy fabryki w Jaworze

• Negocjacje dotyczące budowy fabryki silników koncernu Daimler AG w Jaworze są w końcowej fazie – powiedział w środę (5.10) wicepremier Mateusz Morawiecki.
• Inwestycja, której szacowany koszt to 500 mln euro, ma powstać na obszarach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
• Zatrudnienie znajdzie tam kilkuset pracowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobiegają końca negocjacje z Daimler AG w sprawie budowy fabryki w Jaworze

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/MIW

5 paź 2016 16:03


Morawiecki w środę wziął udział w uroczystości rozpoczęcia budowy fabryki baterii elektrycznych do samochodów firmy LG Chem w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem.

Pytany o losy planowanej w Jaworze inwestycji powiedział, że negocjacje z Daimler AG są na końcowym etapie.

- Trwa uzgadniania pewnych parametrów i w zawiązku z tym, że atrament jeszcze nie wysechł na podpisanej umowie, to nie mogę powiedzieć, że sprawa jest zamknięta. Negocjacje są jednak w zdecydowanie końcowej fazie - powiedział Morawiecki.

Na początku maja niemiecki koncern Daimler AG ogłosił, że zamierza zainwestować ok. 500 mln euro w budowę nowej fabryki silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Pierwszy w naszym kraju zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, na terenie Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej - S3 Jawor (DSAG-S3). To obszar będący częścią Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Teren przeznaczony pod inwestycje liczy ponad 460 hektarów.

Zgodnie z planami budowa zakończy się w 2019 r., a w 2020 r. zakład osiągnie pełne moce produkcyjne, wytwarzając kilkaset tysięcy silników na rok.

W polskiej fabryce w Jaworze mają być produkowane zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem dla całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A po limuzyny klasy S. Będą to motory nowej generacji, spełniające europejskie normy emisji spalin badane w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie jak do tej pory - w warunkach laboratoryjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.