Afera spalinowa w Volkswagenie nadszarpnie reputację firmy jako pracodawcy?

– Volkswagen w świetle ostatnich wydarzeń może być różnie postrzegany, ale najważniejsze, że pomimo kryzysu VW nadal jest bardzo elitarną firmą – twierdzi Tomasz Szpikowski, prezes firmy Bergman Engineering, która rekrutuje kadry dla koncernu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Afera spalinowa w Volkswagenie nadszarpnie reputację firmy jako pracodawcy?

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

14 paź 2015 11:51


Przypomnijmy, we wrześniu ujawniono proceder montowania w samochodach produkowanych przez koncern Volkswagen AG oprogramowania pozwalającego na manipulację wynikami pomiarów emisji spalin. Jak przyznał koncern, na rynek wypuszczono 11 mln egzemplarzy samochodów z oszukańczym systemem.

Już teraz starty wizerunkowe VW są ogromne – w badaniach przeprowadzonych na zlecenie firmy KBB, zajmującej się m.in. monitorowaniem rynku aut używanych, aż 50 proc. respondentów przyznało, że straciło zaufanie do VW, a ponad 60 proc. uważa go za markę niegodną uwagi.

Afera a praca w Volkswagenie

Czy to może się odbić również na marce Volkswagena jako pracodawcy? Tomasz Szpikowski jest o to spokojny. – Pracownicy VW otrzymują ogromne pieniądze oraz bardzo atrakcyjne pakiety socjalne. Nie ma nawet mowy o podbieraniu pracowników VW, bo nikt nie jest w stanie tego zrobić. Wskaźnik rotacji w firmie wynosi ok. 1 proc. Jeśli ktoś przestaje pracować w Volkswagenie, to wynika to tylko z przypadków losowych – stwierdza.

Czytaj też: Bojkot Amazona, Shella. Utrata reputacji może kosztować firmę miliony

Fakt, że ludzie chcą pracować w Volkswagenie, podkreślała również w rozmowie z nami Joanna Kaniewska, dyrektor personalna Volkswagen Motor Polska: – Średnio na jedno wolne miejsce otrzymujemy ok. 100 podań od kandydatów – mówiła (cały wywiad znajdziecie tutaj).

Przypomnijmy – VW w Polsce ulokował swoje zakłady w Wielkopolsce. Jeden w Poznaniu, a drugi – który jeszcze jest w budowie – pod Wrześnią. Szacuje się, że po pełnym uruchomieniu produkcji VW Craftera (z niesławnymi teraz silnikami diesla) we Wrześni, w wielkopolskich zakładach VW pracować będzie ok. 11 tys. Polaków.

O ile planów koncernu nie pokrzyżuje afera spalinowa…

Strata wizerunkowa to dla firmy jednak potężny cios finansowy. Volkswagen już poinformował, że na usuwanie fałszującego oprogramowania i kroki mające na celu odzyskanie zaufania klientów przeznaczy 6,5 mld euro, a więc niewiele mniej, niż wynosił zysk operacyjny koncernu w pierwszym półroczu tego roku. Na tym jednak nie koniec, koncernowi grożą również liczone w dziesiątkach milionów euro kary na całym świecie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA