40 mln euro będzie kosztował nowy zakład grupy Safran

• W kwietniu 2017 r. rozpocznie się produkcja w nowym zakładzie Safran Transmission Systems Poland w Sędziszowie Małopolskim (Podkarpackie).
• W fabryce produkowane będą elementy do silników lotniczych.
• Koszt inwestycji to 40 mln euro.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

40 mln euro będzie kosztował nowy zakład grupy Safran

PODZIEL SIĘ


Autor: bad/PAP

30 sie 2016 16:26


Jak poinformowała specjalistka ds. komunikacji w STSP Danuta Majka, zakończenie prac budowlanych planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. "Natomiast produkcja rozpocznie się w kwietniu 2017 roku" - dodała.

Nowy zakład produkcyjny, którego budowę rozpoczęto w styczniu tego roku, jest zlokalizowany 3 kilometry od istniejącej fabryki Safran Transmission Systems Poland w Sędziszowie Małopolskim.

Budynek główny składać się będzie z hali głównej, dwukondygnacyjnej części administracyjno-socjalnej oraz jednokondygnacyjnej części technicznej.

Czytaj też: Volkswagen otworzył nowy zakład produkcyjny we Wrześni

Jak zaznaczył Łukasz Kutyba z firmy Skanska, która buduje zakład, zakończyły się prace przy konstrukcji obiektu. "Aktualnie trwają prace związane z pokryciem dachu, obudową hali z płyt warstwowych oraz wzmocnieniem podłoża pod parkingi. Rozpoczęliśmy także roboty związane z instalacjami elektrycznymi, przeciwpożarowymi oraz wentylacjami" - dodał.

W nowym zakładzie będą wytwarzane części i podzespoły do najnowocześniejszych silników LEAP, które zastąpią najpopularniejsze silniki lotnicze CFM w samolotach nowej generacji wprowadzanych na rynek przez koncerny Boeing, Airbus i Comac (Chiny).

W najbliższych kilku latach Safran Transmission Systems Poland planuje zatrudnić ponad 300 osób i już obecnie poszukuje technologów, kontrolerów jakości i operatorów maszyn do swojego nowego zakładu.

Safran Transmission Systems Poland (d. Hispano-Suiza) należy do grupa Safran; funkcjonuje w Sędziszowie Małopolskim od 2001 r. i specjalizuje się w produkcji oraz montażu zaawansowanych technologicznie części i modułów do silników napędzających samoloty Airbus i Boeing. Zatrudnia obecnie ponad 650 pracowników.

Głównymi produktami polskiego zakładu są przekładnie do silników lotniczych, koła zębate i korpusy przekładni. Firma rozwija także produkcję łopatek, statorów i wsporników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA